دانشگاه کلیسای مسیح کانتربری

کانتربری میراثی جهانی با یک کلیسای جامع مشهور است؛ با وجود سه دانشگاه، فعالیت‌های دانشجویی زیادی در این شهر وجود دارد؛ فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و تئاترها در کانتربری، محبوب دانشجویان هستند و البته هرزمان که نیاز باشد یا دانشجویان بخواهند محیط‌های جدید را امتحان کنند و فعالیت‌های جدیدی را تجربه کنند، با یک ساعت رانندگی به لندن می‌رسند.

این شهر ساحلی کوچک مورد توجه بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز هست و می‌توان گفت با وجود دانشگاه‌ها و توریست‌ها، جنب‌وجوش بین‌المللی خوبی در این شهر وجود دارد. کلیسای جامع کانتربری یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین کلیساهای انگلستان است.

Canterbury Christ Church University با نام فارسی دانشگاه کلیسا مسیح کانتربری، دانشگاه دولتی وابسته به این کلیسا است که نزدیک به ۱۷ هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند.

برای بیش از ۵۰ سال است که دانشگاه کانتربری کرایست چرچ، تحصیلات آکادمیک و حرفه‌ای را به مردم سرتاسر جهان ارائه می‌دهد و متشکل از سه دانشکده می‌باشد و دانشجویان آن از بهترین امکانات برخوردارند. وجود کتابخانه‌های پیشرفته در کنار اتاق‌های مطالعه و فناوری، منابع علمی مورد نیاز دانشجویان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

و لازم به ذکر است که این دانشگاه از نظر استخدام فارغ‌التحصیلان و جامعه تحقیقاتی شهرت بین‌المللی دارد.

در این مقاله به بررسی این دانشگاه می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کنتر بری کرایست چرچ

رشته‌هایی که در این دانشگاه به دانشجویان ارائه میشود عبارتند از:

  • هنر و طراحی؛
  • تجارت و مدیریت؛
  • مهندسی و محاسبات؛
  • بهداشت، بهداشت عمومی و مراقبت‌های اجتماعی؛
  • علوم انسانی؛
  • حقوق، پلیس و عدالت کیفری؛
  • رسانه، بازاریابی و روزنامه نگاری؛
  • دارو؛
  • موسیقی و هنرهای نمایشی؛
  • علوم؛
  • علوم اجتماعی؛
  • علوم ورزشی؛
  • آموزش و تدریس؛
  • جهانگردی، رویدادها و مهمان نوازی.

در بین همه این رشته‌ها، رشته حقوق در این دانشگاه بسیار مورد توجه دانشجویان بین‌المللی است. مدرک دانشگاه حقوق کلیسای مسیح کانتربری دانشجویان را قادر می‌سازند تا به مرحله آموزش وکالت حرفه‌ای برسند و به عنوان یک وکیل، مجاز به انجام کار وکالت باشند؛ همچنین در ادامه این مسیر دانشجویان می‌توانند برای انجام کار قضاوت نیز اقدام نمایند.

دانشجویان در دانشگاه حقوق، دروسی در زمینه حقوق کیفری، قانون اساسی، قانون تجارت و شرکت و همچنین حقوق مالکیت معنوی، حل اختلافات، حقوق بشر و حقوق پزشکی مطالعه خواهندکرد.

از دیگر دوره‌های محبوب و مورد تقاضا در این دانشگاه، دوره آموزش و تدریس است. دانشگاه کانتربری در ابتدا فعالیت خود به‌عنوان یک مرکز آموزشی در حوزه تربیت معلم و تدریس آغاز کرده است و اکنون پس از گذشت دهه‌ها، در امر تربیت معلم و مربی جزء دانشگاه‌های برتر است.

در دوره‌های تحصیلی تربیت مدرس به دانشجویان واجد شرایط و با انگیزه کمک می‌شود که با استفاده از تجربه، مهارت و دانش خود به پیشرفت دیگران کمک کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه کلیسای مسیح کانتربری

برای پذیرش در این دانشگاه باید سوابق تحصیلی و ریز نمرات خود را به دانشگاه ارائه دهید؛ همچین طبق روال عادی پذیرش در دانشگاه‌ها ارائه مدرک زبان نیز لازم است.

نمره آزمون آیلتس برای دریافت پذیرش در این دانشگاه برای مدرک کارشناسی حداقل نمره ۶، کارشناسی ارشد و دکترا حداقل ۶.۵ می‌باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه کنتر بری کرایست چرچ

شرایط تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کنتر بری کرایست چرچ برای دوره‌ی کارشناسی حدودا ۱۳ هزار تا ۱۵ هزار یورو است اما در دوره کارشناسی ارشد و دکترا مبلغی در حدود ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار یورو می‌باشد. لازم به ذکر است که که این مبلغ با توجه به رشته و شرایط تحصیل متفاوت است؛ همچنین هزینه‌های زندگی در کانتربری نیز با طبق شرایط و سبک زندگی هر فرد متفاوت است. اما به طور متوسط زندگی دانشجویی در کانتربری سالانه بین ۴ تا ۶ هزار یورو هزینه دارد.

در صورتی که مشکلاتی همچون مشکلات مالی یا مسکن دارید می‌توانید از کمک هزینه‌های تحصیلی یا بورسیه‌های این دانشگاه استفاده کنید. کافیست با کادر مجرب آن مسئله خود را مطرح کنید، آن‌ها به شما در حل مشکلاتان کمک خواهند کرد.

از کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه می‌توان به کمک هزینه ۱۵۰۰پوندی مخصوص دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد که در هر سال تحصیلی برای حداکثر سه سال به دانشجویان منتخب در دوره کارشناسی داده میشود.

کمک هزینه تحصیلی دیگری نیز برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد و کل هزینه‌ای که با این بورسیه به دانشجو تعلق می‌گیرد ۳۶۰۰ پوند است (۱۲۰۰ پوند برای هر سال تحصیلی) که برای دانشجویان زیر ۲۵ سال در دسترس است.

چند نکته در رابطه با دانشگاه کانتربری کرایست چرچ

  • بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در حین تحصیل وارد بازار کار می‌شوند و فارق‌التحصیلان تا ۶ ماه بعد از تحصیل مشغول به کار شده‌اند.
  • خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه کانتربری امکانات رفاهی خوبی دارند، همچنین سالن‌های عمومی مطالعه، غذاخوری و ورزش نیز در این خوابگاه‌ها برای دانشجویان وجود دارد. طبق گفته دانشجویان این دانشگاه، خوابگاه‌ها از امنیت خیلی خوبی برخوردارند. دادگاه پتروس در کانتربری جدیدترین ساختمان اقامت دانشجویان است؛ این خوابگاه دارای ۴۱۸ اتاق در کنار ۱۲ اتاق اختصاصی برای دانشجویانی با شرایط خاص است.
  • کتابخانه چهار طبقه Canterbury Christ Church University با ویژگی‌هایی همچون داشتن بیش از ۳۴۰ هزار جلد کتاب و فضاهایی مانند مطالعه گروهی و اتاق‌های مطالعه خصوصی در کنار امکاناتی چون wifi، صدها کامپیوتر اختصاصی، ۲۵ هزار جلد کتاب الکترونیکی و بیش از ۲۲ هزار مجله چاپی و الکترونیکی، باعث شده است این کتابخانه علاوه بر شهرت زیاد در اروپا، برنده جایزه نیز بشود.
  • بیش از ۹۰ درصد تحقیقات این دانشگاه اعتبار بین‌المللی دارد و بیشتر تحقیقات صورت گرفته در رشته‌های بهداشت؛ سیاست و مطالعات بین‌المللی؛ ورزش؛ مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای ؛ تاریخ؛ زبان و ادبیات انگلیسی؛ هنرهای نمایشی، موسیقی، رقص؛ جهانگردی و ارتباطات می‌باشد.

کلام آخر

دانشگاه کانتربری کرایست‌ چرچ، یکی از انگشت شمار دانشگاه‌هایی می‌باشد که یک دانشکده آن جزء میراث جهانی است.

این دانشگاه با تجهیزات پیشرفته‌ای که در سال‌های اخیر در اختیار دانشجویان قرار داده است، برنامه‌ریزی‌های بلندپروازانه‌ای که برای آینده دارد و قدم‌های جسورانه‌ای که در راستای آموزش باکیفیت و عملی برمیدارد، به راحتی می‌توان گفت که در آینده نزدیک شاهد رشد و گسترش زیادی در این دانشگاه هستیم.

در این مقاله به بررسی دانشگاه کلیسای مسیحی کانتربری پرداختیم و تحصیل در این دانشگاه را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم.

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارید، با کارشناسان ما در استادی پلن تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و به شما کمک کنند تا بر اساس شرایط خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

منابع

https://www.canterbury.ac.uk/study-here/courses/law

https://www.whatuni.com/university-profile/canterbury-christ-church-university/3990/

https://nickvisa.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/

https://www.studyin-uk.com/profiles/university/canterbury-christchurch/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم