دانشگاه هنرهای خلاقانه

دانشگاه هنرهای خلاقانه به عنوان دانشگاه مدرن سال در انگلستان، برترین دانشگاه مخصوص به خلاقیت، برترین در اشتغال فارغ التحصیلان و دومین ارائه دهنده آموزش‌های خلاقانه در اروپا می‌باشد.

دانشگاه هنرهای خلاقانه انگلستان (University of the Creative Arts) دانشگاه تخصصی هنرهای خلاق است که دوره‌های آن ترکیبی از هنرهای خلاق، برنامه‌های تجاری و فناوری می‌باشد و دانشجویان را برای فعالیت حرفه‌ای در صنایع خلاق آماده می‌کند. این دانشگاه بیش از ۱۱۰ دوره خلاقانه در ۴ دانشکده خود در جنوب انگلستان شهرهای کنتربری و روچستر، کنت، اپسم و فارنهام ارائه می‌دهد و حدود ۶ هزار دانشجو در چهار دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدودا ۱۷ درصد این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹ دانشگاه هنرهای خلاقانه انگلستان، جایزه طلا را برای تدریس ممتاز و نتایج عالی دانشجویان کسب کرده است و در سال ۲۰۲۱ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا در رتبه‌بندی جهانی QS بین ۱۵۱-۲۰۰ قرار دارد.

فیلمسازان و انیماتورهای برنده جوایز اسکار و بفتا، طراحان مد مشهور جهان، نامزدهای جایزه ترنر، برندگان جایزه استرلینگ و هنرمندان برجسته صنایع دستی تنها برخی از دانش آموختگان این دانشگاه هستند.

تحصیل در UCA

در دانشگاه هنرهای خلاقانه (که به اختصار UCA نیز نامیده می‌شود) دانشجویان رشته‌های مختلف، تشویق می‌شوند تا در پروژه‌های متعدد با یکدیگر همکاری کنند و در طول مدت تحصیل در این دانشگاه علاوه بر کسب تجربه، طیف وسیعی از مهارت‌ها نیز بین دانشجویان انتقال پیدا می‌کند.

این دانشگاه با ارائه دوره‌های پاره وقت به دانشجویان این اجازه را می‌دهد که در کنار تحصیل فرصتی برای کارکردن نیز داشته باشند؛ همچنین این دانشگاه دارای یک سرویس کاریابی و مشاوره شغلی است که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا بتوانند شغل پاره وقت و کارآموزی در رابطه با رشته تحصیلی خودشان تجربه کنند. طبق آمار اعلام شده در سایت دانشگاه هنرهای خلاق، ۲۷ درصد دانشجویان آن به صورت پاره وقت تحصیل می‌کنند.

هنگام تحصیل در دانشگاه هنرهای خلاقانه، دانشجویان این شانس را دارند تا در کارگاه‌های مرتبط با رشته خود شرکت کنند و از سخنان برترین متخصصان رشته خود بهره‌مند شوند.

طبق گفته فارق‌التحصیلان این دانشگاه، اولین موردی که توجه دانشجویان را به خود جلب می‌کند دانش عالی مدرسان است؛ همچنین این اساتید دانشجویان را در طول تحصیل همواره حمایت و تشویق می‌کنند تا ایده‌های خود را گسترش دهند و عملی کنند.

در دانشکده روچستر، گالری Zandra Rhodes و دانشکده كانتربری، گالری Herbert Read واقع شده كه در آن نمایشگاه‌های موقت هنر ، مد و عكاسی برگزار می‌شود.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های اروپا در زمینه اشتغال فارق‌التحصیلان است و آمار نشان می‌دهد ۹۷ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از شش ماه وارد بازار کار می‌شوند.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه هنرهای خلاقانه

رشته‌هایی که دانشگاه هنرهای خلاق کانتربری ارائه می‌دهد تقریبا تمام جنبه‌های هنر را پوشش می‌دهد و به علاقه‌مندان هر شاخه هنر فرصت تحصیل در این دانشگاه را می‌دهد.

رشته‌هایی که این دانشگاه ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • انیمیشن‌، رایانه و بازی ها؛
  • معماری و طراحی داخلی؛
  • تجارت برای صنایع خلاق؛
  • صنایع دستی‌، جواهرات و طراحی سه بعدی؛
  • مد و منسوجات؛
  • فیلم و تلویزیون؛
  • هنرهای زیبا؛
  • طراحی و تصویرگری گرافیکی؛
  • بازاریابی‌، مدیریت و ارتقا؛
  • رسانه و روزنامه نگاری؛
  • موسیقی؛
  • هنرهای نمایشی؛
  • عکاسی.

هر کدام از چهار دانشکده، دوره‌های خلاقانه مختص به خود را ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند به راحتی به تجهیزات دسترسی داشته باشند؛ این تجهیزات عبارتند از استودیوهای پیشرفته عکاسی، استودیو‌های تلویزیونی و یک اتاق خبر پخش، استودیو انیمیشن کامپیوتری، یک آزمایشگاه واقعیت مجازی، تجهیزات برش لیزری، تجهیزات درجه یک خیاطی و نساجی.

هزینه تحصیل در دانشگاه هنرهای خلاقانه

هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته و سال ورود به دانشگاه متفاوت است؛ باید این نکته را ذکر کرد که دانشگاه هنرهای خلاقانه هزینه تحصیل را به صورت سالانه اعلام می‌کند و اعتبار آن شهریه یک سال است و دانشجویان باید همان سالی که برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند، هزینه‌های تحصیل را در وبسایت دانشگاه پیگیری کنند یا از یک متخصص در حوزه مهاجرت کمک بگیرند. اما اگر به صورت کلی بخواهیم بررسی کنیم در این چند سال اخیر با توجه به رشته مبلغی در بازه ۱۵ تا ۳۰ هزار پوند بوده است.

شرایط و مدارک پذیرش

برای پذیرش در دانشگاه هنرهای خلاقانه‌ی انگلستان، مانند تمام دانشگاه‌های بین‌المللی، مدارکی همچون سوابق تحصیلی و ریز نمرات، مدرک زبان، در صورتی که دانشجو سابقه کار دارد رزومه و نمونه کار، انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید این دانشگاه در کنار گذرنامه و اثبات توانایی مالی برای پرداخت شهریه و تأمین هزینه‌های زندگی، لازم است.

نمره مدرک آیلتس برای ارائه به این دانشگاه در مقطع کارشناسی حداقل ۶ و در مقاطع بالاتر حداقل ۶.۵ می‌باشد.

تحصیل در رشته هنر در انگلستان

از بین ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه هنر در جهان، ۲ دانشگاه در انگلستان هستند، همچنین تاریخچه بزرگ این کشور در زمینه هنر، در کنار جامعه بزرگ هنری آن، انگلستان را به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل در این رشته تبدیل کرده است. چند مورد از برترین دانشگاه‌های هنر انگلستان عبارتند از:

کالج سلطنتی هنر ( (Royal College of Art

این کالج چهار دانشکده معماری، هنر و علوم انسانی، طراحی و دانشکده ارتباطات را شامل می‌شود.

دانشکده هنر لندن ( (University College London

این دانشکده فرصتی را می‌دهد تا دانشجویان، مهارت و دانش خود را ارتقا دهند. در طول مدت تحصیل یک استاد خبره پابه‌پای دانشجو حرکت می‌کند و روند پیشرفته وی را ارزیابی می‌کند.

دانشگاه هنر لندن  (University of the Arts London)

این دانشگاه از شش کالج تشکیل شده است و یکی از برترین دانشگاه‌های هنر در جهان است.

و در نهایت دانشگاه هنرهای خلاقانه انگلستان که پیش از این به معرفی این دانشگاه پرداخته‌ایم.

رشته‌هایی همچون هنرهای زیبا، مد و فشن، فیلم و تاریخ هنر پرطرفدارترین رشته‌های هنری بین دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌باشد.

(رشته هنرهای زیبا شامل طراحی و نقاشی، معماری، مجسمه سازی و رشته‌هایی از این دست می‌شود.)

شرایط کار پس از تحصیل در رشته هنر در انگلستان

یکی از دلایلی که علاقه‌مندان به رشته‌های هنری، انگلستان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند بازار کار رشته‌های هنری در این کشور است. پس از تحصیل در این رشته‌ها دانشجویان مجوز کار در این کشور را دریافت می‌کنند؛ همچنین با توجه به شرکت‌های بزرگ، گالری‌ها، موزه‌ها، جشنواره‌ها و سایر محیط‌های هنری و فرهنگی، فرصت‌های شغلی چشمگیری منتظر فارق‌التحصیلان این رشته‌ها است‌.

کلام پایانی

هنر یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در دنیاست و متقاضیان این رشته در سرتاسر جهان دانشگاه‌های انگلستان را جزء اولین انتخاب‌های خود درنظر دارند. کسب مهارت، آموزش با کیفیت، فرصت‌های شغلی عالی و حضور هنرمندان بزرگ همه رشته هنری در این کشور، انگیزه‌ای برای دانشجویان در سرتاسر جهان است که یکی از این دانشگاه‌های فوق‌العاده را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

در این مقاله با دانشگاه هنرهای خلاقانه انگلستان آشنا شدیم، جنبه‌های مختلف تحصیل در این دانشگاه را بررسی کردیم، با رشته‌های تحصیلی آن آشنا شدیم، هزینه و شرایط پذیرش را بیان کردیم، با تحصیل در رشته هنر در انگلستان آشنا شدیم و سه دانشگاه هنر دیگر را نیز شناختیم؛ همچنین شرایط کار برای فارغ التحصیلان این دانشگاه را نیز ذکر کردیم.

اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در استادی پلن تماس بگیرید؛ آنها شما را با توجه به شرایط خودتان در این مسیر راهنمایی و هدایت می‌کنند.

از اینکه انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

منابع

https://www.topuniversities.com/universities/university-creative-arts

https://www.whatuni.com/university-profile/university-for-creative-arts/68039/

https://www.theuniguide.co.uk/university-for-the-creative-arts-c93

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم