بهترین دانشگاه‌های لهستان را بشناسید

کشور لهستان علاوه بر فرهنگ‌های متنوع و بی نظیر، فرصت های مرتبط با اقتصادهای قدرتمند و نوآورانه را نیز ارائه می‌دهد. انتخاب لهستان به عنوان کشوری برای ادامه ی تحصیل، سر آغاز یک ماجراجویی جذاب برای کشف اروپا است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان، لهستان را به عنوان مقصد ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. با توجه به موسسات آموزشی با کیفیت بالا، شهریه پایین، دوره‌های آموزشی با زبان انگلیسی، میراث فرهنگی غنی و مناظر زیبا و هزینه زندگی مقرون به صرفه بدیهی است که لهستان به عنوان یک مقصد محبوب تحصیلی شناخته شده و تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب خود می‌کند. در لهستان بیش از ۴۰۰ دوره به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که بسیاری از آنها در مقطع کارشناسی ارشد هستند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از بهترین دانشگاه‌های لهستان بپردازیم:

شرایط تحصیل در کشور لهستان

امکان تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی در این کشور با هزینه کم و میسر شده است و همچنین مدارک زبان بالایی برای پذیرش نیاز ندارد. دانشگاه‌های بسیار معتبری در این کشور وجود دارد که در سطح جهانی رتبه‌های بسیار عالی دارند. همچنین امکان اجازه کار پس از تحصیل در لهستان با مهلت دو تا سه سال، این کشور را به یکی از مناسب‌ترین کشورهای مقصد برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

استان های داوطلب مهاجرت استانی به کانادا

  • ویزای نوع A

ویزای نوع A یا ترانزیت كه طبق آن تنها اجازه اقامت در ترانزیت فرودگاه و تعویض پرواز را دارید. در این صورت، مسافر نمی‌تواند از فرودگاه كشور خارج شود و فقط می‌تواند در سالن ترانزیت باشد و هواپیمای خود را عوض كرده و به كشور دیگری خارج از ناحیه‌ی شینگن سفر كند.

  • ویزای نوع B

ویزای نوع B هم نوعی ویزای ترانزیت است كه طبق آن اجازه عبور از كشوری در ناحیه شینگن به مدت ۵ روز را دارید.

  • ویزای نوع C

 

ویزای نوع C  مناسب‌ ترین ویزای شینگن برای سفر توریستی و دیدار دوستان است. این ویزا، ویزای كوتاه مدت توریستی هم نامیده می‌‌شود كه به شما اجازه اقامت ۹۰ روزه می‌‌دهد.

این ویزا به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • دسته اول: یك بار ورود Single-Entry))

با ویزای یك بار ورود فقط یك بار می‌‌توانید به یكی از كشورهای عضو شینگن وارد شوید و پس از خروج از آن كشور، ویزا باطل می‌‌شود.

  • دو بار ورود Double-Entry))

با ویزای دو بار ورود، دو بار می‌‌توانید به یكی از كشورهای عضو شینگن در یك بازه زمانی مشخص وارد شوید.

  • ویزای نوع D

ویزای نوع D یا ویزای اقامتی برای افرادی است كه به دلایلی مانند نیازهای درمانی می‌‌خواهند مدت زمان خاصی را در یكی از این كشورها اقامت كرده و سپس به کشورشان برگردند. این ویزا برای پروژه‌‌های تحقیقاتی كمتر از یك سال به دانشجویان بین المللی خارجی، كارهای علمی آموزشی، هنرمندان و ورزشكاران و بیماران با وضعیت پزشكی اضطراری صادر می‌‌گردد.

درخواست برای ویزا شینگن برای دانشجویان

توصیه‌های دانشگاه برای ویزای لهستان، اگر فردی هستید که در خارج از منطقه شنگن زندگی می‌کند، برای سفر به لهستان به ویزا نیاز دارید. دو نوع ویزا وجود دارد که می‌توانید درخواست کنید:

  • ویزای شنگن C – تا ۹۰ روز معتبر است. ویزای اقامت D-Type  طولانی تر از ۹۰ روز معتبر است.

توجه: اگر هدف شما از این دیدار تنها کنفرانس باشد، پیشنهاد می‌کنیم درخواست ویزای شنگن کوتاه مدت داده و ویزای نوع C  دریافت کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شنگن نوع C:

  • پاسپورت معتبر با تاریخ اعتبار حداقل سه ماه پس از خروج برنامه ریزی شده از خاک لهستان / شنگن
  • هزینه ویزا
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده و امضا شده
  • عکس بیومتریک
  • بیمه مسافرتی حداقل ۳۰۰۰۰ یورو، که در کل منطقه شنگن معتبر باشد
  • پاسپورت معتبر باید دارای حداقل ۲ صفحه خالی باشد
  • پاسپورت باید معتبر و صادر شده در ده سال گذشته باشد

دانشگاه ورشو در کشور لهستان

دانشگاه صنعتی ورشو واقع در پایتخت لهستان قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد و اولین دانشگاه در لهستان بود که رشته‌های مهندسی را تدریس می‌کرد. در سال‌های اخیر ، فارغ التحصیلان این دانشگاه به دلیل تشکیل درصد چشمگیر مدیران لهستانی مشهور شده‌اند. دانشگاه ورشو (UW)طبق رتبه بندی‌های بین المللی، یکی از بهترین دانشگاه‌های لهستان و یکی از دانشگاه‌های برتر در اروپای مرکزی شناخته می‌شود. این دانشگاه پیشرو در لهستان و یک مرکز تحقیقاتی مهم و شناخته شده بین المللی بوده که رتبه‌های معتبر بین المللی را کسب کرده است. این دانشگاه از ۲۰ دانشکده و ۳۰ واحد آموزشی مستقل تشکیل شده است. دانشگاه ورشو با تقریباً ۵۰۰۰۰ دانشجو و ۳۶۰۰ کادر دانشگاهی، به عنوان بزرگترین دانشگاه لهستانی شناخته می‌شود و همچنین یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش فنی در منطقه است.

دانشگاه جاژیلونیان در کشور لهستان

دانشگاه جاژیلونیان اولین بار در سال ۱۳۶۴ تأسیس شد و به مدت ۶۵۰ سال جزء لاینفک کراکوف بوده است. دانشگاه Jagiellonian (JU) یک موسسه آموزش عالی دولتی است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزش عالی دولتی خودگردان شناخته می‌شود و شامل ۱۵ دانشکده می‌باشد. دانشگاه جاژیلونیان با ۴،۰۶۳ معلم آکادمیک و تقریباً ۵۰۰ استاد برجسته، بیش از ۱۰۰ رشته حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

  • دانشگاه صنعتی لودز در کشور لهستان

 یکی دیگر از برترین مؤسسات آموزش عالی در لهستان دانشگاه صنعتی لودز است. این دانشگاه دارای ۹ دانشکده است و بسیاری از واحدهای اضافی که شامل مطالعات بین رشته ای، پشتیبانی تحصیلی، آموزش زبان خارجی، سرگرمی و ورزش می‌شود، را ارائه می‌دهد.

دانشگاه آدام میکیویچ، پوزناچ در کشور لهستان

یکی از مهم ترین دانشگاه های لهستان، دانشگاه آدام میکیویچ است. این دانشگاه در شهر پوزناچ واقع شده است. دانشگاه آدام میکیویچ در ماه مه ۱۹۱۹ رسماً افتتاح شده و در سال ۱۹۵۵ ، به نام آدام میکویویچ ، شاعر رمانتیک لهستانی نامگذاری شد. دروس مقطع کارشناسی به زبان‌های انگلیسی، لهستانی و آلمانی تدریس می‌شوند و موقعیت‌های تحقیق دکترا نیز تمامی زبان‌ها در دسترس هستند.

دانشگاه وروکلاو در کشور لهستان

این دانشگاه در سال ۱۷۰۲ توسط لئوپولد اول تاسیس شد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در منطقه Silesia است و در حال حاضر رتبه ۹۴ را در رده بندی EECA کسب کرده است.

دانشگاه علم و فناوری Wroclaw (WRUST) در کشور لهستان

دانشگاه Wroclaw ، میزبان بیش از ۲۸،۳۰۰ دانشجو در ۱۶ دانشکده خود در وروکلوا است. دانشگاه علم و فناوری Wroclaw (WRUST) در لهستان در رده بندی EECA رتبه ۴۴ را کسب کرده است. زمان تاسیس این دانشگاه سال ۱۹۴۵ است.

دانشگاه یاگلونیان در کشور لهستان

قدیمی ترین دانشگاه کشور لهستان دانشگاه یاگلونیان است. این دانشگاه در واقع حدود ۶۰۰ سال پیش در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است. دانشکده اصلی این دانشگاه در شهر کراکف قرار دارد. دانشکده‌های علوم انسانی، حقوق، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم پزشکی از دیگر بخش‌های دانشگاهی آن هستند. کتابخانه این دانشگاه یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دارنده نسخه‌های خطی قرون وسطا و کلکسیونی از ادبیات سیاسی جهان است.

  • دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا در کشور لهستان

 دانشگاه علوم پزشکی Silesia لهستان که یک دانشگاه علوم پزشکی است از چهار دانشکده تشکیل شده است: دانشکده پزشکی در Katowice که آموزش را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشکده دندانپزشکی در Zabrze ، دانشکده بهداشت و دانشکده داروسازی با بخش تجزیه است. بخش تحلیل پزشکی در Sosnowiec. برنامه‌های آموزش بالینی در بیمارستان‌های دانشگاه و مؤسسات وابسته انجام می‌شود.

  • دانشگاه علوم پزشکی Gdansk یکی از بهترین دانشگاه های لهستان

دانشگاه علوم پزشکی Gda´nsk (MUG) بزرگترین دانشگاه پزشکی در شمال لهستان است دانشگاه MUG نزدیک به ۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که آنها را در چهار دانشکده آموزش می‌دهد: دانشکده بیوتکنولوژی، علوم بهداشت، دانشکده داروسازی و دانشکده پزشکی.

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

سیستم آموزش مرکزی برای تحصیلات عالی در کشور لهستان وجود ندارد، این نکته به این معناست که دانشجویان درخواست‌های خود را مستقیما به موسسات انتخابی ارسال می‌کنند. به همین دلیل محدودیتی برای تعداد دانشگاه وجود ندارد. برای ثبت نام در هر برنامه تحصیلات تکمیلی، یک مدرک کارشناسی نیاز خواهد بود که به طور قانونی در لهستان شناخته شده باشد. به صورت معمول دریافت پذیرش برای برنامه‌های دانشگاهی چند ماه به طول می‌انجامد. دانشجویان معمولا از پایان ماه می، می‌توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.

مزایای تحصیل در کشور لهستان

• امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان
• امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت
• امنیت بالای اجتماعی در لهستان
• امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیل در لهستان
• هزینه کم تحصیل نسبت به هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی
• اعتبار بیشتر دانشگاه‌های لهستان از نظر وزارت علوم
• اجازه کار دانشجویی حین تحصیل متناسب با مقطع تحصیلی
• هزینه پایین زندگی در لهستان نسبت به هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی
• امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و لهستانی برای همه مقاطع

زبان تدریس در دانشگاه‌های کشور لهستان

یکی از دلایل اصلی شهرت دانشگاه‌های کشور لهستان ارائه برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از میان دوره‌های تحصیلی، انتخاب گسترده ای به زبان انگلیسی با هزینه کم را داشته باشید.البته می‌توانید که تحصیلات خود را در دانشگاه‌هایی که دروس را به زبان لهستانی تدریس می‌کنند هم ادامه دهید. یادگیری زبان لهستانی علاوه بر اینکه هزینه تحصیل شما را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند تا اقامت راحت‌تری نیز در این کشور داشته باشید .هم چنین با دانش زبان لهستانی شما از سایر دانشجویان شانس بیشتری دارید که پس از تحصیل به شغل خوبی رسیده و مقدمات دریافت اقامت را برای خود فراهم سازید. انتخاب هر یک از زبان های انگلیسی و یا لهستانی می‌تواند سدهای تحصیلی مختلفی را از پیش روی دانشجویان بردارد و هر دانشجو با توجه به شرایط خود و هم چنین معیارهای آموزشی در دانشگاه‌های لهستان باید زبان مناسب‌تر را انتخاب نمایید.

هزینه‌های تحصیل در کشور لهستان

دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های کشور لهستان ملزم به پرداخت شهریه هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های لهستان به غیر از رشته‌های گروه علوم پزشکی خیلی بالا نیست. شهریه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نیز به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. شهریه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در لهستان از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو متغیر می باشد. دوره های MBA در لهستان از ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو هزینه دارند. شهریه دانشگاه‌ها در لهستان بسته به دانشگاه و رشته‌ای که انتخاب می‌شود متفاوت است.

شهریه رشته‌های پزشکی

رشته های علوم پزشکی در لهستان شهریه متفاوتی به نسبت سایر رشته‌ها دارند. شهریه‌ها از ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو سالیانه متغیر هستند. درقسمت زیر به برخی از هزینه‌های تحصیل اشاره کرده‌ایم:

  • شهریه برای یک دوره ۶ ساله رشته پزشکی در دانشگاه ورشو سالانه ۱۱ هزار یورو است.
  • شهریه برای افرادی که لیسانس دارند و قصد گذراندن دوره ۴ ساله را دارند، سالانه ۱۴۴۰۰ یورو است.
  • شهریه دوره فوق لیسانس داروسازی در این دانشگاه برای یک دوره ۵ ساله، سالانه ۹۵۰۰ یورو است.
  • شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی از سال اول تا پنجم متغیر است که ترتیب آن به شکل زیر است:
  1. ۱٫ سال اول ۱۵۰۰۰ یورو
  2. ۲٫ سال دوم ۱۵۸۰۰ یورو
  3. ۳٫ سال سوم ۱۶۵۰۰ یورو
  4. ۴٫ سال چهارم ۱۸۲۰۰ یورو

سخن پایانی

از آنجایی که کشور لهستان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است و دارا بودن دانشگاه هایی با اعتبار جهانی و ارزان قاعدتا پیشنهاد مناسبی برای طیف گسترده ای از دانشجویان برای ادامه تحصیل است. بسیاری از دانشجویانی که علاقه زیادی به تحصیل در کشور آلمان را دارند ولی شرایط پذیرش از دانشگاه های آن و یا بلوکه کردن مبلغ ۱۰ هزار یورو برای ۱ سال را ندارند ابتدا لهستان را به دلیل نزدیکی به آلمان انتخاب می‌کنند تا از طریق آن بتوانند به کشور آلمان وارد شوند. از طرفی دیگر ویزای تحصیلی یکی از انواع بهترین ویزاها برای اخذ اقامت اروپا است پس چه بهتر که در کشوری تحصیل نمائید که هم شهریه بالایی نپرازید و هم اقامت اروپا را پس از تحصیلات خود بدست آورید. آیا می‌خواهید اطلاعات مفیدی در مورد کشور لهستان کسب کنید؟ آیا گزینه مناسبی برای تحصیل است؟ برای دتیابی به پاسخ سوالات خود می‌توانید با مشاوران موسسه یورواستادی در ارتباط باشید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم