جاذبه‌های گردشگری مجارستان

مجارستان یک کشور محصور شده در خشکی بوده که از لحاظ جغرافیایی در اروپای مرکزی قرار گرفته‌است. حتما تا به حال نام شهر زیبای بوداپست را شنیده‌اید، این شهر پایتخت کشور مجارستان است، اکثر ساکنین این کشور به زبان مجاری صحبت می‌کنند و واحد پول آنها فورینت است. این سرزمین از جمله کشورهای اتحادیه اروپا است که جزء هم پیمانان این معاهده و در انجمن شینگن عضویت دارد. آب و هوای مجارستان گردشگران بسیاری از سراسر تا سر جهان را به خود جذب کرده است.

آب و هوای مجارستان، بسیار به آب و هوای ایران شباهت دارد و از چهار فصل برخوردار است. تابستان‌های این سرزمین بسیار گرم، زمستان‌های خیلی سرد و پاییز و بهار آن معتدل است. علاوه بر شهر زیبای بوداپست، شهرهای دیدنی زیادی از جمله: سگد، دبرسن، پچ و غیره این کشور برخوردار است که جاذبه‌های گردشگری آنها افراد زیادی از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌‌کشاند. با توجه به پایین بودن هزینه زندگی در مجارستان، هر ساله متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور افزایش پیدا ‌می‌کند.

در این مقاله ما قصد داریم؛ آب و هوای مجارستان، شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور و همچنین جاذبه‌های گردشگری آن را مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاهی کامل ساک سفر خود را ببندید. پیشنهاد می‌کنیم، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای این نوشتار با ماه همراه باشید.

همه افراد متقاضی تحصیل در مجارستان با داشتن شرایط لازم برای کسب پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند و اقامت موقت برای ادامه تحصیل در این کشور را به دست‌آورند.

موسسات آموزش عالی دارای تنوع زیادی در آموزش‌های عالی دانشگاهی هستند ولی محیط‌های کوچکی دارند. از مزیت‌های ادامه تحصیل در کشور مجارستان، داشتن شغل همزمان با تحصیل بدون نیاز به مجوز کار در این کشور است، افراد دانشجو به راحتی می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند، همچنین آب و هوای مجارستان باعث شده است که زندگی در این کشور بسیار دلنشین شود.

آب و هوای مجارستان

مجارستان از جمله کشورهای اروپایی با آب‌و‌هوای مقبول ساکنین اروپایی است به طوری‌که هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. آب و هوای مجارستان، دارای یک تعادل نسبی است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. اگرچه زمستان‌های این کشور خیلی سرد است ولی سرمای آن کوتاه مدت بوده و معمولا از صفر درجه پایین‌تر نمی‌رود. فصل‌های بهار و پاییز کشور مجارستان، از محبوب‌ترین فصل‌های این کشور هستند که بسیار شباهت به فصل‌های کشور ایران دارند.

به همین دلیل، افراد ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی، گرفتن اقامت یا گردشگری در این کشور را دارند، به راحتی می‌توانند با آب و هوای مجارستان سازگار شوند. از جمله مهاجرت‌هایی که افراد ایرانی به این کشور دارند، جهت تحصیل پزشکی در مجارستان است، زیرا هزینه زندگی در مجارستان نسبت به کشورهایی مانند ترکیه، بسیار پایین است. تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در مجارستان، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد، زیرا این کشور علاوه بر هزینه‌های پایین نسبت به کشور‌های اروپایی، جاذبه‌های گردشگری زیبای فراوانی دارد.

آب و هوای مجارستان، یک مجموعه از دشت‌های زیبا و مجموعه‌های طبیعی گردشگری دلنواز را در این کشور به وجود آورده است، که افراد بسیاری در کشورهای مختلف جهان، علاقه دارند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان اقدام کنند. در واقع آب و هوای مجارستان باعث شده است که این کشور از بزرگترین تولید کننده‌های میوه و تره‌بار در اروپای مرکزی باشد.

دیدنیهای بوداپست

پایتخت کشور مجارستان بوداپست است که به دو بخش بودا و پست تقسیم شده‌است. این شهر با توجه به جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد، معمولا مقصد گردشگران به این کشور است.

در واقع بیشترین تورهای گردشگری به مقصد مجارستان، به شهر تاریخی بوداپست سفر می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی در این شهر قرار‌دارد که از جمله آنها می‌توان به:

  • ساختمان قدیمی پارلمانی این کشور اشاره داشت که جلوه زیبایی به این شهر می‌بخشد، زیرا ارتفاع این ساختمان بسیار زیاد است و توجه گردشگران را جلب می‌کند.
  • در قسمت بودا شهر بوداپست، یک تپه با قدمت چندین ساله وجود دارد که در حاشیه رود دانوب قرار‌گرفته‌است، این تپه از مهمترین مکان‌های دیدنی شهر بوداپست است.
  • از زیباترین جاذبه‌های شهر بوداپست، پل زنجیر است که بر بالای رود دانوب این شهر واقع شده‌است. این پل که دو قسمت بودا و پست را به هم وصل کرده‌است، اولین پل سنگی کشور مجارستان است.
  • رودخانه کروز یکی از لذت‌بخش ترین مکان‌های زیبای شهر بوداپست است که منظره‌ای دیدنی و چشم‌نواز این شهر است، از روی این رودخانه، جاذبه‌های دیگر شهر از جمله ساختمان پارلمان، تپه و پل زنجیری نیز قابل مشاهده است.
  • موزه ملی مجارستان، موزه تاریخی بوداپست، کلیسای ماتیاس، قلعه بودا، استخر هتل گالرت بوداپست، خانه اپرای دولتی مجارستان، کلیسای سنت استفان از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر بوداپست کشور مجارستان هستند که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان از آنها دیدن می‌کنند.

آب و هوای مجارستان، در غروب فصل‌های بهار، تابستان و پاییز، بسیار خاطره انگیز است، گردشگران می‌توانند به راحتی هنگام غروب، به فاصله چند ساعت و به صورت پیاده از جاذبه‌های شهر بوداپست دیدن کنند ولذت ببرند. مکان‌های دیدنی بوداپست، بسیار متنوع هستند و این شهر اولین مقصد گردشگران به کشور مجارستان است.

جاهای دیدنی مجارستان

آب و هوای مجارستان نقش اساسی در جذب گردشگران به منظور گشت و گذار و بازدید، از این کشور دارد، زیرا اغلب اوقات آب‌و‌هوای معتدل و رطوبت مناسبی داشته است. بیشتر مکان‌های دیدنی این دیار نسبتا خشک در شهر بوداپست قرار گرفته‌اند، اما این به این معنا نیست که سایر شهرهای این کشور از داشتن جاذبه‌های گردشگری محروم است. در ذیل به این موضوع اشاره شده است:

  • موزه میکروسکوپی شهرستان پشت که اشیاء نگهداری شده در این موزه فقط از طریق میکروسکوپ رویت می‌شوند؛
  • دریاچه آبگرم هویز که در شهرستان والا، قرار‌دارد که لقب بزرگترین چشمه آبگرم در جهان را به خود اختصاص داده که دارای جریان آب شدیدی است؛
  • دریاچه بالاتون، در شهرستان سوموگی قرار گرفته ویکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این کشور است که بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی به شمار می‌رود.

یکی از عواملی که باعث مهاجرت افراد زیادی به این کشور می‌شود، علاوه بر هزینه پایین زندگی در این کشور، آب و هوای مجارستان است، که بسیار متعادل و دلنشین بوده و زندگی در این سرزمین اروپایی را برای اتباع خارجی بسیار راحت‌تر کرده‌است.

جاذبه‌های گردشگری مجارستان

کشور مجارستان از جاذبه‌های گردشگری متنوعی برخوردار بوده و این کشور مزین به دشت‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع و رودخانه‌های زیبا شده‌است. آب و هوای این سرزمین نسبتا خشک، شباهت بسیاری به آب‌و‌هوای قسمت غربی ایران دارد.

 آب و هوای مجارستان در ماه ژانویه بسیار سرد بوده و نزدیک به صفر است و یکی از تولیدکننده‌های اصلی میوه در اروپا به شمار می‌رود، چراکه وضعیت بارندگی در این کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری شهر بوداپست که عهده‌دار قسمت اعظم دیدنی‌های کشور مجارستان است،        مکان‌های دیدنی دیگری نیز در این کشور وجود دارد که تجربه عالی از سفر به این کشور را به گردشگران هدیه می‌دهند. از جمله آنها می‌توان به:

  • شهر اگر ((Eger)) دومین شهر بزرگ مجارستان بوده و در شمال این کشور واقع شده‌است، کلیسای اپیسکوپال در این شهر قرار گرفته و با توجه به اینکه این عبادتگاه بر روی تپه‌ای در وسط شهر قرار دارد، یک نمای زیبا را ایجاد می‌کند و جذابیت آن را دوچندان کرده‌است. در اطراف این پرستشگاه بناهایی دیگر مانند: دره زنان و کاخ سلطنتی قرار دارد که همراه با هم یک مجموعه دیدنی را تشکیل داده‌اند؛
  • شهر Eger، طبیعت سرسبز و به دنبال آن منظره فوق‌العاده چشم‌نواز را مدیون آب و هوای مجارستان است که جذابیت این دیار را دو چندان کرده‌است؛
  • سوپرون یکی دیگر از مکان های دیدنی مجارستان بوده که به شهر وفادار مشهور است. این شهرستان تا  نزدیکی ۸ کیلومتری کوه‌های آلپ قرار گرفته که از همین رو افراد زیادی تمایل دارند، حداقل یک بار تجربه مسافرت به آن را داشته‌باشند؛
  • از جمله شهرهای کشور مجارستان که در دفتر صلح یونسکو به ثبت رسیده‌است، شهر پچ بوده که با داشتن مردمی چند فرهنگی، آرامش و صلح به طور همیشگی در آن برقرار شده، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این سرزمین را از دست ندهید؛
  • افرادی که علاقه زیادی به دین تفرجگاه‎ها و غارها را دارند؛ می‌توانند به پارک ملی اقتلک که تقریبا ٣ساعت با شهر بوداپست فاصله دارد، سفر کنند. آب‌وهوای مجارستان،  رویش گیاهان و زادگاه حیوانات متنوعی در این بوستان را سبب شده‌است؛
  • دبرسن در گذشته عنوان پایتخت کشور مجارستان را به خود اختصاص داده‌بود. دانشگاه مشهور و بین‌المللی کالوینیست، در این شهر قرار دارد.

این کالج که امروزه به موسسه آموزش عالی دبرسن معروف است، یکی از مقاصد مهاجران برای تحصیل پزشکی در مجارستان است؛ افرادی که از این دانشگاه پذیرش دریافت می‌کنند، بعد از اتمام دوره آموزشی خود، مدرک بین‌المللی از این دانشگاه را دریافت می‌کنند. افرادی که علاقه دارند در این شهر ادامه تحصیل دهند، باید بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر، برای گرفتن ویزای تحصیلی شینگن اقدام نمایند، که داشتن این ویزا برای ادامه تحصیل در کشور مجارستان لازم است، همچنین این افراد باید در آزمون زبان دولینگو، نیز شرکت کنند و نمره لازم را به دست آورند.

مجری تور مجارستان

دیدنی های مجارستان سبب شده‌است که شمار گردشگرانی که هر ساله به این کشور سفر می‌کنند، سیر صعودی پیدا کند.

آب و هوای مجارستان رویش دشت‌های سرسبز زیبایی در اکثر شهرهای این کشور را سبب شده‌است که این دیار را به یکی از پربازدید ترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل کرده‌است.

مکان‌های دیدنی مجارستان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است به طوری که، این وسوسه را در ذهن اشخاص متبلور می‌کند که برای یک بار هم شده به این کشور سفر کنند.

این سرزمین با داشتن ١۰ میلیون نفر جمعیت، از اقتصاد خوبی برخوردار است و با توجه به آب و هوای مجارستان، فرصت‌های کشاورزی و باغداری در این کشور سر به فلک می‌کشد، به طوری که بیشترین تولید میوه را در بین کشورهای اروپایی دارد.

هر ساله افراد بسیاری از کشورهای جهان برای مقاصد مختلفی به مجارستان سفر می‌کنند، این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی نظیری است، دانشگاه‌های بین‌المللی که دارای رتبه‌های برتر در رنکینگ جهانی هستند، هر ساله دانشجویان زیادی برای پذیرش در آن اقدام می‌کنند.

آب و هوای مجارستان به گونه‌ای است که اکثر افراد می‌توانند خود را با آن سازگار کنند، به همین دلیل همه امکانات لازم برای یک زندگی ایده‌آل در این کشور فراهم است به طوری که،  مشکلی از لحاظ رفاه برای شهروندان تا جایی که ممکن است، پیش نیاید.

هزینه‌ زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است و زندگی کردن در این کشور سخت و مشکل نیست، شما می توانید برای اطلاعات لازم درباره هزینه زندگی در مجارستان به مقاله‌ای که در این رابطه به نگارش در آمده‌است، در وب سایت موسسه آباد آزاد آرام مراجعه کنید.

سخن آخر

جاذبه های گردشگری مجارستان، ممکن است، سفر وبازدید از آن را به ذهن شما هم خطور کرده‌باشد، اما شاید نبود اطلاعات در این زمینه، شما را دچار یاس و نا امیدی کرده است. هیچ نگرانی را به دل خود راه ندهید!

موسسه آباد آزاد آرام با داشتن چندین سال سابقه، در مدیریت مجری تور مجارستان، تمامی راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد..

موسسه ما در برگزاری تورهای مجارستان با قیمت مناسب، یکی از بهترین کارگزاری ها در این زمینه است، که با آسودگی خاطر می‌توانید از خدمات ما بهره مند شوید.

مجارستان با داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی مقصد دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است، اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در این کشور هستید، باید شرایط لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آن را داشته باشید.

ویزای تحصیلی شینگن، آزمون زبان دولینگو و شروط دیگری را که برای مهاجرت به مجارستان ضروری است را می‌توانید از مشاوران ما دریافت کنید.

موسسه ما با داشتن مشاوران با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی و تورهای گردشگری، شرایطی را فراهم کرده است تا افراد به راحتی بتوانند به هر نقطه از جهان که تمایل دارند، عزیمت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم