دانشگاه سگد مجارستان

شهر سگد، شهر زیبا در جنوب مجارستان، با معماری بی‌نظیر، زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های فراوان محلی پر رفت و آمد برای توریستان است؛ اما این شهر نه تنها به دلیل تمام این ویژگی‌ها بلکه سگد به علت وجود یک دانشگاه معروف بین‌المللی در این شهر بسیار معروف شده است.

دانشگاه سگد بیش از ۶۰ مدرک بین‌المللی تمام وقت در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی همچنین به زبان‌های آلمانی و فرانسوی ارائه می‌دهد و حدود ۴ هزار دانشجو از ۱۳۰ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از هر ۱۰ دانشجو بین‌المللی یک نفر تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان را به عنوان انتخاب اول خود در نظر دارد.

در این مقاله قصد داریم معرفی دانشگاه سگد بپردازیم و با تمام جزئیات تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان بیست و ششمین دانشگاه برتر اروپا و در لیست هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد؛ از امکانات دانشگاه سگد می‌توان به بزرگترین کتابخانه دانشگاه‌های مرکزی اروپا اشاره کرد و با داشتن حدود ۳ میلیون کتاب و اسناد مختلف در بین ۵۰ کتابخانه دانشگاه خارق‌العاده در جهان است؛ همچنین با توجه به شمار دانشجویان بین‌المللی حاضر در این دانشگاه، به امکانات رفاهی برای زندگی راحت‌تر دانشجویان توجه شده‌است. خوابگاه‌های این دانشگاه امکانات مناسب و محیطی راحت را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است.

دانشگاه سگد به دلیل تحقیقات و دستاوردهای علمی در دنیا شناخته شده است و دانشمندانی چون آلبرت سنت گیورگی، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی برای کشف و جداسازی ویتامین C در این دانشگاه به تحصیل پرداخته‌اند.

دانشگاه سگد دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در ۱۲ دانشکده ارائه می‌دهد که شامل هنر، علوم انسانی و علوم پزشکی است. این موسسه آموزشی همچنین بخش زیادی از شهرتش را از همکاری و نوآوری در صنعت دارد و در حال حاضر میزبان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی لیزر در اروپا است.

تحصیل در رشته پزشکی

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه سگد شش سال به طول می‌انجامد و به این ترتیب است: دو سال اول پزشکی عمومی، پایه دانش پزشکی فرا می‌گیرند و از سال سوم دانشجویان به طور فعال به صورت بالینی و در بیمارستان‌ها به کارآموزی و ارتباط مستقیم با بیماران مشغول می‌شوند؛ در طول این دوره دانشگاه فرصت‌های تحقیقاتی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می‌هد.

در طول دو ترم آخر دانشجویان در بخش‌های مختلف بیمارستان، زیر نظر متخصصین در رشته‌های مختلف به معالجه بیماران می‌پردازند و در نهایت پس از دوران تحصیل آماده هستند تا حرفه خود را به عنوان پزشک آغاز کنند.

فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها، کالج ها و دانشگاه‌های معتبر می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه سگد برای رشته پزشکی درخواست دهند اما باید مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه دهند؛ همچنین متقاضیانی که در رشته‌های زیست شناسی شیمی و فیزیک تحصیل کرده‌اند، شانس بیشتری برای پذیرش دارند.

تحصیل در رشته دندان پزشکی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سگ در طول سه سال اول صرفا علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان آموزش داده می‌شود از سال دوم به بعد بیشتر تمرکز دروس بر بیماری‌های دندان و درمان آن‌هاست و دو سال آخر مطالعات بالینی فشرده در هر یک از رشته‌های مختلف دندانپزشکی انجام می‌شود؛ در سال آخر دانشجویان بیشتر درگیر کارآموزی، کنفرانس‌های بالینی و آموزش‌های بالینی در بیمارستان‌ها هستند.

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به بیمارستان‌های سرتاسر دنیا درخواست کار بدهند.

فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها، کالج ها و دانشگاه‌های معتبر می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه سگد در رشته دندانپزشکی درخواست بدهند؛ همچنین متقاضیانی که در رشته‌های زیست شناسی شیمی و فیزیک تحصیل کرده‌اند نسبت به سایر متقاضیان برتری دارند.

تحصیل در رشته داروسازی

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه سگد با دروسی از علوم پایه که زمینه مطالعات و تحقیقات بیشتر در زمینه دارویی را فراهم می‌کند، آغاز می‌شود.

در بخش دوم این برنامه تحصیلی، دانشجویان در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها آموزش می‌بینند.

پس از اتمام دوره تحصیل مدرک دکتر داروساز به آن‌ها اعطا می‌شود و دانشجویان می‌توانند فعالیت حرفه‌ای خود را در صنایع دارویی یا شیمیایی در شرکت‌های دارویی، آزمایشگاه‌ها یا بیمارستان‌ها دنبال کنند. دانشکده داروسازی در فعالیت‌های تحقیقاتی بین‌المللی شرکت می‌کند همچنین با توجه به نتایج جدیدترین تحقیقات مطالب آموزشی را مدام به روز می‌کند.

تحصیل در رشته مهندسی

دانشکده مهندسی سگد یک دانشکده فنی با ۵۰ سال تجربه آموزشی و تحقیق و توسعه است؛ این دانشکده با داشتن متخصصان واجدالشرایط در مدارج علمی همچنین اتاق‌های آزمایش و آزمایشگاه‌های مجهز، یکی از مهمترین و مجهزترین دانشکده‌های فنی در اروپا است.

تحصیل در رشته های مهندسی دانشگاه سگد در مقطع کارشناسی چهار سال به طول می‌انجامد و برنامه‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشکده وجود دارد.

رشته‌های مدیریت و اقتصاد

این برنامه برای دانشجویان بین‌المللی که تمایل به ادامه تحصیل در گرایش‌های تجارت بین‌المللی و کارآفرینی دارند یا می‌خواهند اقتصاددان شوند تهیه شده است.

تمرکز این دانشکده تربیت مدیران حرفه‌ای و تشویق جوانان به کارآفرینی است تا این افراد در آینده علاوه بر مدیرت عالی باعث اشتغال‌زایی شوند.

دانشکده‌های دانشگاه سگد

همانطور که پیش از این اشاره شد دانشگاه سگد ۱۲ دانشکده دارد که رشته‌های مختلف در زمینه خود را به دانشجویان ارائه می‌دهند؛ این دوازده دانشکده عبارتند از:

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم بهداشتی و مطالعات اجتماعی
  • دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم و انفورماتیک
  • دانشکده آموزش

بورسیه دانشگاه سگد

مسائل مالی نقش مهمی در تصمیم گیری‌های شخص و انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل دارد؛ برای تحصیل در دانشگاه سگد بورسیه‌های مختلف وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با کمک آن‌ها بتواند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

بورسیه دانشگاه سگد به ۱۲ متقاضی، ۵۰۰ یورو کمک هزینه تحصیلی است.

بورسیه Stipendium Hungaricum توسط دولت مجارستان تامین می‌شود که هزینه‌های تحصیلی دانشجو به صورت کامل و کمک هزینه زندگی او می‌باشد؛ این بورسیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود ۱۳۰ یورو هزینه زندگی در مجارستان به مدت ۱۲ ماه در سال تا زمان اتمام تحصیل است؛ اما در سطح دکترا این مبلغ به ۴۵۰ تا ۵۸۰ یورو در سال‌های مختلف تحصیل تا زمان اتمام آن به دانشجو تعلق میگیرد.

از بورسیه‌های تحصیلی اروپا می‌توان به اراسموس یکی از موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین بورسیه‌ها که تا به امروز به بیش از ۳ میلیون دانشجوی محصل در دانشگاه‌های اروپا کمک کرده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه سگد

شهریه تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان بنابر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

اما اگر بخواهیم نگاه کلی به آن بیندازیم هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدوداً بین ۱۸۰۰ تا ۳ هزار یورو می‌شود؛ در مقطع کارشناسی ارشد هزینه تحصیل حدود ۴۵۰۰ یورو می‌شود؛ در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی حدود ۱۳ هزار یورو و در رشته داروسازی نزدیک به ۱۰ هزار یورو می‌باشد.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی دانشگاه سگد پرداختیم و جزئیات آن را بررسی کردیم در رابطه با تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه صحبت کردیم؛ به تحصیل در رشته‌های محبوب مهندسی، مدیریت و اقتصاد گذری انداختیم و با ۱۲ دانشکده این دانشگاه آشنا شدیم؛ در نهایت در رابطه با مسائل مالی و بورسیه صحبت کردیم.

دانشگاه سگد با توجه به اهمیتی که به تحقیقات و آموزش با کیفیت می‌دهد و امکانات علمی و آموزش‌های عالی به‌روز، اساتید فرهیخته و فرصت‌هایی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، روز به روز بیشتر مورد توجه مردم سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد.

اگر شما هم یکی از آن دانشجویان هستید که دانشگاه سگد را برای ادامه تحصیل مد نظر قرار داده‌اید، درنگ نکنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی با کارشناسان ما در استادی پلن تماس بگیرید تا به شما کمک کنند بر اساس شرایط خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.

منابع

https://u-szeged.hu/english

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم