تحصیل پزشکی و غیر پزشکی بدون مدرک زبان ارزان مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه

روسیه یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که همواره به دلیل توجه ویژه به علم و دانش، محصلان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. یکی از مزایایی که سبب شده است تا مهاجرین، کشور روسیه را به‌عنوان مکانی برای ادامه تحصیل برگزینند، قیمت پایین هزینه‌های تحصیل نسبت به کیفیت آموزش آن است. همان‌طور که می‌دانید زبان روسی به‌عنوان زبانی دشوار شناخته می‌شود از همین جهت، این کشور شرایطی را برای علاقه‌مندان قرار داده است تا بتوانند بدون نیاز به مدرک زبان در کلاس‌های درس دانشگاه حاضر شوند.

در این مقاله که توسط کارشناسان ما برای شما کاربران عزیز محیا شده است به بررسی شرایط تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت و شما را با تحصیل پزشکی و غیر پزشکی که با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می‌شوند، آشنا خواهیم کرد.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه هستید سپاسگزاریم

چرا دانشجویان مهاجر کشور روسیه را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند؟

پیش از آنکه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و غیر پزشکی در این کشور بپردازیم، لازم است تا شما را با برخی از ویژگی‌هایی که تحصیل در دانشگاه‌های روسیه را نسبت به دیگر کشورهای همتای اروپایی متمایز کرده است، آشنا کنیم.

مهم‌ترین دلیل را می‌توان به سطح بالای تحصیل همچنین مدرک شناخته شده و معتبر در سراسر جهان نسبت داد. شما با استفاده از مدرکی که در کشور روسیه کسب کرده‌اید، می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسب نسبت به تحصیلات دانشگاهی خود در این کشور و همچنین در کشورهای اروپایی اقدام نمایید.

دومین دلیلی که این کشور بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است، چیزی نیست جز فرهنگ و اقتصاد غنی کشور روسیه. شما قادر خواهید بود در این کشور، آزادانه به زندگی روزمره خود بپردازید و هنگام تعطیلات در گوشه و کنار این کشور جذاب به گشت و گذار بپردازید.

دلیل دیگر محبوبیت کشور روسیه برای اقامت و تحصیل، هزینه نسبتا پایین خورد و خوراک در این کشور است.

توانایی مدیریت هزینه‌های مسکن و غذا در این کشور در کنار پایین بودن هزینه‌های تحصیلی می‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب این کشور برای ارتقای سطح علمی و داشتن زندگی راحت دانست

تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های روسیه

به‌طور کلی تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های روسیه برای دریافت مدرک کارشناسی، حدود ۶ سال به طول می‌انجامد؛ اما در رشته‌های پرستاری و داروسازی دوره‌های تحصیلی به ۵ تا ۴ سال کاهش می‌یابد.

همان‌گونه که گفته شد با وجود برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش کشور روسیه اتخاذ کرده است، دانشگاه‌های پزشکی این کشور دارای مدارک معتبر و پذیرفته شده در همان کشور و کشورهایی نظیر انگلستان و ایالات متحده است؛ پس می‌توان گفت جای تعجب نیست که روسیه گزینه مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی هستند

آیا برای تحصیل پزشکی در روسیه نیاز به مدرک زبان روسی است؟

در کل باید به شما بگوییم که در این کشور دانشگاه‌هایی وجود دارد که از سخت‌گیری بالایی برخوردار هستند و باید برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، از مدرک زبان روسی بهره‌مند بود.

برخی دیگر از دانشگاه‌های این کشور به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نیز کفایت می‌کنند؛ اما خبر خوشحال ‌کننده این است که در این کشور نیز دانشگاه‌هایی وجود دارد که بدون مدرک زبان اقدام به جذب دانشجو می‌کنند. شما می‌توانید در این دانشگاه‌ها بدون مدرک آیلتس یا تافل با دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه به کسب علم و دانش مشغول شوید.

 درست است که بعضی از دانشگاه‌های این کشور نیازی به مدرک زبان روسی ندارند، اما باید بدانید که رشته‌هایی همچون پزشکی که دوره کارآموزی دارند و فرد متقاضی باید دوره‌ای را در بیمارستان‌های این کشور خدمت کند، لازم است تا برای مکالمه با شهروندان این کشور به زبان روسی مسلط شود

تحصیل غیر پزشکی در دانشگاه های روسیه

شرکت در دوره‌های دانشگاهی رشته‌های غیر پزشکی در کشور روسیه به‌مراتب نسبت به دوره‌های پزشکی آسان‌تر بوده و شما می‌توانید در اکثر رشته‌ها به تحصیل مشغول شوید.

دوره‌های تحصیلات غیر پزشکی در کشور روسیه به طور میانگین ۴ سال است که شما باید تمام این مدت ۴ سال را با تلاش زیاد به کسب علم بپردازید تا در صورت نیاز برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور مورد قبول کارفرما واقع شوید.

مزیت رشته‌های غیر پزشکی در این کشور این است که شما می‌توانید پس از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوید. پس این ویژگی دو موقعیت ویژه را در اختیار شما می‌گذارد، یک اینکه قادر هستید در دانشگاهی معتبر در کشور پیشرفته به کسب علم مشغول شوید؛ دوم اینکه اجازه برای کار و کسب درآمد را خواهید داشت که این موضوع می‌تواند فرصت ادامه زندگی در روسیه و پیشرفت را برای شما فراهم سازد

مدارک مورد نیاز زبان برای تحصیل در رشته‌های غیر پزشکی کشور روسیه

موضوع نیاز به مدرک زبان در رشته‌های غیر پزشکی همانند رشته‌های پزشکی بوده و شما قادر هستید در دانشگاه‌هایی که صرفا نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم خود هستید، مشغول به تحصیل شوید. شما می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور به‌دلخواه از میان زبان‌های روسی، فرانسه و انگلیسی یکی را برای زبان مکالمه با اساتید انتخاب کرده و دوره‌های لازم را بگذرانید

هزینه تحصیل و زندگی در کشور روسیه حدوداً چقدر است؟

همان‌گونه که گفته شد تحصیل در کشور روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و به‌طور میانگین شما باید برحسب رشته موردنظر برای رشته‌های غیر پزشکی مبلغی حدود ۳ تا پنج هزار دلار و برای رشته‌های پزشکی چیزی حدود ۴ تا شش هزار دلار به‌صورت سالانه را در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در شهرهای مختلف کشور روسیه گوناگون است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم و حدود قیمت دقیق با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 هزینه زندگی نیز در کشور روسیه برحسب شهر متفاوت بوده و شما باید برای خورد و خوراک و اجاره مسکن چیزی حدود ۵۰۰ دلار در نظر بگیرید که این هزینه‌ها نسبت به کشور آمریکا حدودا ۵۰ درصد کمتر است

آیا مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

در خصوص رشته‌های پزشکی که در دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شوند لازم است بدانید که وزارت بهداشت ایران در سال ۲۰۲۱ فهرستی از دانشگاه‌های معتبر و مورد تائید را منتشر کرد که دانشگاه‌های برتر روسیه نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. از دانشگاه‌های مورد تائید می‌توان به سماشکو برای رشته دندانپزشکی، لومونوسف برای رشته‌های پزشکی و همچنین دانشگاه کازان اشاره کرد.

 در کل باید خیال شما را راحت کنیم که اکثر دانشگاه‌های کشور روسیه مدارک تحصیلی را با بالاترین اعتبار به دانشجویان خود ارائه می‌دهند به‌طوری که شما می‌توانید با استفاده از مدرک کسب کرده خود، در یکی از سازمان‌ها یا بیمارستان‌های ایران مشغول به کار شوید

سخن آخر

 

در این مقاله که توسط کارشناسان ما برای شما کاربران عزیز مهیا شده بود، به بررسی موضوع تحصیل پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاه‌های روسیه پرداختیم و شما را با هزینه‌های تقریبی آن‌ها آشنا کردیم. لازم به ذکر است که برای آشنایی با دانشگاه‌هایی که بدون نیاز به مدرک زبان اجازه تحصیل را به شما می‌دهند، باید همواره خبرهای جدید هر دانشگاه را چک کنید و از آخرین اخبار آن‌ها با خبر شوید.

همچنین جهت رفاه حال شما عزیزان مشاورین ما در تلاش‌اند تا شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه‌های روسیه آشنا کنند پس در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با مشاورین خبره ما تماس حاصل فرمایید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم