تحصیل در انگلستان

انگلستان دومین مقصد محبوب در سراسر جهان برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌هایی با معماری برجسته تاثیر زیادی در تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در انگلستان ایجاد می‌کند؛ علاوه بر معماری، امکانات مدرن موجود در دانشگاه‌ها به تجربه بی‌نظیر تحصیل در بین دانشجویان می‌افزاید.

با توجه به استاندارد تدریس در سطح جهانی ۴ دانشگاه از ۶ دانشگاه برتر دنیا در انگلستان هستند و همین موضوع تحصیل در انگلستان را به هدف و آرزوی بسیاری از انشجویان تبدیل کرده است.

اگر تصمیم به تحصیل در انگلستان دارید باید به شما مژده بدهم که در این کشور همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. انگلستان کشور منحصر به فرد است که مملو از خانواده‌ها از سرتاسر جهان است همین موضوع ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌ها، غذاها و علایق مختلف را در انگلستان ایجاد می‌کند؛ شما نه‌تنها درمورد فرهنگ انگلیس بلکه از افراد دیگر کشورها و فرهنگ‌ها نیز چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

مهم نیست که کدام قسمت از انگلستان را برای زندگی انتخاب کنید، رستوران‌ها، زندگی شبانه، مغازه‌ها، فعالیت‌های ورزشی، گالری‌های هنر، کنسرت‌ها و بازارهای محلی همه از سرگرمی‌هایی هستند که خارج از ساعت کلاس می‌توانید به آن بپردازید.

مزایا تحصیل در انگلستان

مدارک تحصیلی دانشگاه‌های انگلستان مورد تایید سراسر جهان است؛ همچنین با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها دانشجو می‌تواند هر رشته‌ای را که تمایل دارند مطالعه کنند همچنین داشتن مدرک تحصیلی یکی از دانشگاه‌های انگلستان می‌تواند آینده شغلی فرد را تضمین کند؛ علاوه بر این‌ها آموزش عالی در انگلیس در سطح بین المللی به دلیل محیط خلاقانه و چالش برانگیز خود شناخته شده است، به همین دلیل این محیط باعث افزایش انگیزه دانشجو برای رشد و بهترین بودن است.

سیستم آموزش دانشگاهی در انگلیس با استانداردهای بالا و سبک‌های مدرن برای مدت طولانی پایه و اساس استانداردهای آموزش عالی در سراسر جهان بوده است.

انگلستان یک کشور چند فرهنگی است و همچنین بین دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است همین طور که قبلا هم اشاره کردم دومین مقصد محبوب دانشجویان برای تحصیل است.

این تنوع فرهنگی به معنای سازگار بودن دانشگاه با فرهنگ‌های مختلف است. در دوران تحصیل شما میتوانید با افرادی از سرتاسر جهان آشنا شوید و چیزهای فراتر از درس در دانشگاه بیاموزید.

تحصیل در انگلستان به اندازه سایر کشورها زمان بر نیست، مثلاً دوره کارشناسی که در اکثر کشورها ۴ سال است در انگلستان یک دوره ۳ ساله است (مگر اینکه دانشجوی رشته پزشکی یا تحقیق باشید)؛ کارشناسی ارشد در این کشور نیز صرفا ۱ سال به طول می‌انجامد.

مزایا مالی تحصیل در انگلیس

دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس می‌توانند در طول مدت ترم ۲۰ ساعت در هفته را کار کنند؛ این موضوع به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا یک شغل نیمه وقت یا یک دوره کارآموزی را فرا بگیرند و هم‌زمان با یادگیری مهارت‌های جدید بتوانند درآمد کسب کنند.

ممکن است دانشگاه به شما کمک کند تا بخشی از دوره تحصیلی خود را به صورت کارآموزی انجام دهید که این موضوع هنگام فارغ‌التحصیل یک مزیت رقابتی به شما می‌دهد.

دانشگاه بین المللی همچنین می‌توانند هنگام تحصیل در انگلیس هزینه‌های خود را به صورت بورس تحصیلی بپردازند و از کمک مالی برخوردار شوند؛ علاوه بر این، هزینه‌های زندگی در انگلستان به ویژه در خارج از شهرهای بزرگ مانند لندن، معقول است.

بورسیه تحصیلی انگلیس

همانطور که قبلا هم اشاره شد، آموزش در بریتانیا ارزان نیست به همین علت بورسیه‌های تحصیلی بسیار مورد توجه و رقابت هستند؛ از آن جایی که دانشگاه‌های انگلستان به دنبال جذب با استعدادترین دانشجویان بین‌المللی اند هر ساله این فرصت را در اختیار دانشجویان می‌گذارند و بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند.

در ادامه با برخی از بورسیه‌های تحصیلی معتبر آشنا می‌شویم.

۱٫ بورس تحصیلی رودز (The Rhodes Scholarship)

بورسیه تحصیلی رودز قدیمی‌ترین و شاید معتبرترین کمک هزینه تحصیلی بین‌المللی است که جوانان شایسته از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا در دانشگاه آکسفورد تحصیل کنند؛ هر ساله، این بورس تحصیلی بهترین دانشجویان را از سراسر جهان انتخاب می‌کند و به آنها فرصت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه معتبر آکسفورد را می‌دهد.

بورسیه تحصیلی رودز یک بورسیه تحصیلی کامل است، یعنی تمام هزینه‌های دانشجو را پوشش می‌دهد، این پوشش شامل هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی، اقامت و بلیط پرواز است.

دانشجویان دریافت کننده بورسیه رودز ماهانه ۱۳۲۵ پوند برای پرداخت هزینه‌های زندگی از جمله محل اقامت، کمک هزینه دریافت می‌کنند.

۲٫ بورسیه تحصیلی ادینبورگ (Edinburgh Global Research Scholarship)

بورس تحصیلی جهانی تحقیقات ادینبورگ دانشجویان بین‌المللی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ادینبورگ هستند ارائه می‌شود.

دانشگاه ادینبورگ هرساله ۳۰ بوسیه تحصیلی را اعطا می‌کند این بورسیه برای سه سال تحصیل در دانشگاه ادینبورگ قابل تمدید است.

۳٫ بورسیه تحصیلی گیتس کمبریج (The Gates Cambridge Scholarships)

بورس تحصیلی گیتس کمبریج یکی از معتبرترین بورسیه‌های بین‌المللی در جهان است. بورس تحصیلی به متقاضیان برجسته از تمام کشور‌ها برای ادامه تحصیلات تکمیلی تمام وقت در هر رشته موجود در دانشگاه کمبریج اعطا می‌شود. این بورسیه سالانه به ۸۰ نفر اعطا می‌شود؛ این بورسیه هزینه کامل تحصیل در کمبریج از جمله شهریه را شامل می‌شود، همچنین هزینه‌های زندگی از جمله هزینه سفر، ویزا، هزینه خانواده، کارهای میدانی و غیره را نیز فراهم می‌کند.

۴٫ بورسیه تحصیلی دانشگاه کینگستون (Kingston University International Scholarships)

بورسیه تحصیلی کینگستون دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام می‌شود و مبلغ آن ۵ هزار پوند است.

۵٫ دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه کالج لندن برای کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی شرایط مختلفی را ارائه می‌کند؛ این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را در دانشگاه ارائه می‌دهد؛ همچنین کمک هزینه‌های مختلفی را نیز ارائه می‌دهد.

۶٫ بورسیه بین‌المللی دانشگاه ساسکس (University of Sussex International Scholarships)

بورسیه دانشگاه ساسکس حدود ۵۰٪ کاهش شهریه برای متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد را پوشش می‌دهد و مدت زمان آن یک سال است.

۷٫ بورسیه دانشگاه امپریال لندن (Imperial College London Bursaries and Scholarships)

بورسیه دانشگاه امپریال سالانه تا ۵ هزار تومان را برای دانشجویان مقطع کارشناسی فراهم می کند و برای هر سال تحصیل دانشجو ارائه می‌شود.

۸٫ بورسیه بین‌المللی دانشگاه بریستول (Bristol University International Scholarships)

دانشگاه بریستول بورسیه‌هایی به ارزش ۵ هزار پوند و ۱۰ هزار پوند برای دانشجویان در مقطع کارشناسی در نظر گرفته است که در تمام سال‌های تحصیل در دوره کارشناسی به آنها ارائه می‌شود.

اما بورسیه در مقطع تحصیلات تکمیلی به ارزش ۱۰ هزار پوند و ۲۰ هزار پوند به دانشجویان داده می‌شود که این بورسیه به مدت یک سال به دانشجو تعلق می‌گیرد.

مروری بر مطالب گذشته

تا اینجا در رابطه با تحصیل در انگلستان و اینکه چرا مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل است صحبت کردیم؛ مزایای تحصیل در انگلستان را از نظر زندگی شخصی، دانشجویی و مالی بررسی کردیم و به صورت مختصر با ۸  بورسیه معتبر این کشور آشنا شدیم.

همانطور که میدانید دانشگاه‌های معتبر و رتبه برتر انگلستان بسیار زیاداند و همه آنها تمایل دارند تا دانشجویان شایسته و با استعداد بین‌المللی را در دانشگاه خود داشته باشند به همین علت بورسیه‌هایی را برای این دانشجویان در نظر گرفتند؛ اگر می‌خواهید با بورسیه‌های بقیه دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید می‌توانید با مشاورین ما در استادی پلن تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در انگلستان

همانطور که قبلا هم اشاره کردم دانشگاه‌های انگلستان از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسات آموزشی جهان هستند و در حال حاضر در رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جهان بهترین رتبه‌ها را دارند، پس تعجبی نداره که این کشور مقصد اصلی دانشجویان بین المللی است.

با معرفی ویزای کار پس از تحصیل، دولت اکنون به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از دانشگاه‌های انگلستان اجازه می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی به مدت دو سال در کشور بمانند.

در ادامه مقاله به بررسی شرایط دانشگاه انگلستان می‌پردازیم.

دوره کارشناسی در انگلستان به طور کلی سه سال به طول می‌انجامد و رشته پزشکی در این کشور به طور معمول ۵ سال است.

در مقطع تحصیلات تکمیلی دوره‌ها تخصصی‌تر می‌شوند و دانشجو می‌تواند تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارشد که یک سال به طول می‌انجامد را به صورت سمینارها و کلاس ها و به صورت آموزشی بگذراند یا دوره تحقیق را انتخاب کند و از ابتدا بر روی پروژه خود متمرکز شود؛ در مقطع دکترا که سه سال است ممکن است حتی ملزم به تدریس باشد؛ برای ادامه تحصیل در مدرک دکتری باید آیلتس ۷ و بالاتر را داشت.

اگر می خواهید در انگلستان تحصیل کنید باید یک آزمون زبان انگلیسی را انجام دهید تا ثابت کنید مهارت کافی برای حضور در سطح آکادمیک را دارید؛ قبل از هر اقدامی در این زمینه باید ببینید دانشگاه مورد نظر شما کدام آزمون را ترجیح می‌دهد، اما به صورت کلی اکثر دانشگاه‌های انگلستان آزمون آیلتس با نمره ۶.۵ و بالاتر را از دانشجو درخواست می‌کند.

ویزای تحصیلی در انگلستان

از اکتبر سال ۲۰۲۰، همه دانشجویان بین‌المللی در انگلیس نیاز به درخواست ویزای دانشجویی دارند. این جایگزین ویزای ۴Tier  شده است؛ هزینه درخواست برای این ویزا در صورت درخواست از خارج از انگلستان ۳۴۸ پوند و برای هر همراه ۳۴ پوند است؛ همراه عبارتند از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال که دانشجو باید توانایی تامین مالی همراهان خود را داشته باشد.

برای دریافت ویزای تحصیلی دانشجو باید مدرک زبان، که اکثر دانشگاه‌ها آیلتس را درخواست می‌کنند، با نمره قابل قبول دانشگاه، ارائه دهد؛ در صورتی که نمره زبان دانشجو از ۵.۵ کمتر شده باشد باید یک دوره زبان را در کنار دوره تحصیلی خود بگذراند؛ همچنین با ویزای دانشجویی، دانشجو می‌تواند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

هشت نکته که هر دانشجو متقاضی تحصیل در انگلستان باید بداند

۱٫ اگر می‌خواهید در حین تحصیل درآمد داشته باشید، حتماً هنگام درخواست ویزای خود این مورد را در نظر بگیرید و اعلام کنید. دانشجویان بین‌المللی تا ۲۰ ساعت در هفته می‌توانند کار کنند.

۲٫ باید بدانید که برای انتخاب محل اقامت انتخاب‌های زیادی دارید. انتخاب محل اقامت متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما بسیار مهم است. این احتمال وجود دارد که دوستانی که در سال اول خود پیدا می‌کنید در بقیه سال‌های دانشگاه با شما زندگی کنند.

۳٫ برخلاف تصور عموم، در انگلستان تمام وقت باران نمی‌بارد؛ البته که هوا سرد است و به عنوان یک دانشجو اگر از منطقه گرم به انگلستان مهاجرت می‌کنید و می‌خواهید هزینه‌های خود را پایین نگه دارید، لباس گرم و ملزومات مربوط به آب‌وهوای سرد و مرطوب را به همراه داشته باشید.

۴٫ هزینه کتاب و لوازم تحریر می‌تواند واقعا گران باشد؛ ممکن است فکر کنید که ارزانترین گزینه، دریافت کتاب از کتابخانه است که راه خوبی است اما با این وجود ممکن نیست که حتی بهترین کتابخانه‌ها ۱۰۰ نسخه از یک کتاب را داشته باشند. برای این موضوع بهتر از خرید کتاب از کتابفروشی‌های دست دوم را در نظر بگیرید.

۵٫ مسئله‌ای که شاید بسیاری از دانشجویانی که انگلستان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، در نظر نمی‌گیرند تاکید فراوان و نوشتن مقاله است و بسیار مهم است که این مقالات را در بهترین حالت ممکن باشند؛ دانشجو برای نوشتن این مقاله می‌تواند از استاد خود کمک بگیرد و بهتر است دانشجویان نوشتن این مقالات را جدی بگیرند زیرا مقالات خوب می‌توانند سکوی پرتاب تحصیلی و شغلی آن‌ها باشند.

۶٫ از همان ابتدا یک حساب دانشجویی در بانک باز کنید؛ حساب های دانشجویی اغلب از مزایای عالی مانند پاداش عضویت برخوردار هستند.

۷٫ حتماً برای خود یک کارت مسافرتی دانشجویی بگیرید تا بتوانید از تخفیفات دانشجویی برای سفر زمینی استفاده کنید و هزینه حمل و نقل خود را به حداقل برسانید.

۸٫ بسیاری از مکان‌ها تخفیفات دانشجوی خوبی دارند و آن را به خوبی اعلام می‌کنند تا دانشجویان باخبر شوند اما بسیاری از مکان‌های دیگر این تخفیفات را اعلام نمی‌کنند؛ بهتر است است که همیشه هنگام‌ خرید بپرسید آیا آن‌جا تخفیف دانشجویی دارد یا خیر.

فارغ‌التحصیلان کدام دانشگاه‌ها بیشترین میزان استخدامی را داشته‌اند؟

۱۴ دانشگاه انگلستان بیشترین میزان استخدامی را داشته‌اند که مثل تمام لیست‌های دیگر دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در صدر این لیست قرار دارند.

 بسیاری از فارغ التحصیلان کمبریج به شرکت‌های بزرگ می‌پیوندند یا افراد برجسته سیاسی و فرهنگی می‌شوند؛ بیش از ۴۰۰ گروه از فارغ التحصیلان کمبریج اکنون در سراسر جهان از استرالیا گرفته تا برزیل جز افراد موفق و تاثیر گذارند.

در رابطه با آکسفورد باید گفت، به طور عمومی کارفرمایان اطمینان دارند که استخدام یک فارغ التحصیل آکسفورد انتخابی مطمئن است.

دانشگاه سوم در این لیست دانشگاه امپریال لندن است؛ کالج امپریال در طول سال رویدادهای شغلی زیادی را برگزار می‌کند، از جمله گفتگوهای ناهار، کارگاه‌های آموزشی با کارفرمایان و مصاحبه با کارفرمایان؛ این دانشگاه همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای پشتیبانی شغلی حداکثر سه سال پس از فارغ التحصیلی خود بازگردند.

در ادامه این لیست دانشگاه‌های کینگز کالج لندن، دانشگاه اقتصادی و علوم سیاسی لندن، دانشگاه منچستر، دانشگاه کسب و کار لندن، دانشگاه ادینبورگ، UCL، دانشگاه بیرمنگهام، دانشگاه کاردیف، دانشگاه بث، دانشگاه دورهام و دانشگاه سنت اندروز حضور دارند.

تحصیل در مدارس انگلستان

با توجه به کیفیت آموزش و سیستم آموزشی قوی انگلستان، آرزوی بسیاری از والدین است که فرزندشان در انگلستان تحصیل کند. انگلستان در تمام مقاطع تحصیلی دانش‌آموز می‌پذیرد.

در انگلستان تمام کودکان از ۵ سالگی تا ۱۸ سالگی باید تحصیل کنند. مدارس در انگلستان به دو دسته مدارس دولتی و مدارس خصوصی (شبانه روزی) تقسیم می‌شوند؛ هزینه‌های تحصیل در مدارس انگلستان متغیر است؛ در مدارس دولتی برخلاف شهروندان انگلیس دانش‌آموزان بین‌المللی باید شهریه پرداخت کنند؛ همچنین شهریه مدارس شبانه روزی بسیار بالاست و حدود ۲۵ تا ۴۵ هزار پوند می‌باشد.

کلام آخر

تحصیل در انگلستان گران است و این بهایی است که باید برای یک آموزش با کیفیت بالا پرداخت کرد. در این مقاله با مزایای تحصیل در انگلستان آشنا شدیم، بورسیه تحصیلی برخی از دانشگاه‌های انگلیس را بررسی کردیم، شرایط تحصیل در انگلستان را شناختیم، مختصری ویزای تحصیلی در انگلستان را بررسی کردیم، نکات تکمیلی در  زمینه مهاجرت و تحصیل در انگلستان نیز گفته شد، دانشگاه‌هایی با بیشترین میزان استخدامی را معرفی کردیم و در نهایت در رابطه با تحصیل در مدارس انگلستان صحبت کردیم. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاوران ما در استادی پلن تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم