هرآنچه که باید در مورد هزینه تحصیل در انگلستان بدانید

دانشگاه‌های انگلستان، به لحاظ دارا بودن تکنولوژی‌ها وفناوری‌های به روز آموزشی و قرار گرفتن در رده کلاس جهانی از کیفیت بالای آموزشی برخوردار است.

باتوجه به توضیحی که در بالا گفته شد، هزینه تحصیل در انگلیس سوال بسیاری از دانشجویانی است که دغدغه آموزش دراین کشور اروپایی پیشرفته را دارند؛ چرا که شهریه دانشگاه‌های انگلستان پس از آمریکا، رتبه دوم در جهان را به خود اختصاص داده‌است.

انگلیس باوجود شهریه‌های بالا موسسات آموزشی‌اش، از لحاظ میزان دانشجوی اتباع خارجی، رکود بالایی را پس از ایالت متحده به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال تحصیل در یک کشور اروپایی پیشرفته و مدرن هستید و انگلیس یکی گزینه‌هایی است که در مورد آن فکر میکنید، بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، ابتدا یک چرتکه دستتان بگیرید و در مورد هزینه تحصیل در انگلستان تحقیق کنید؛ به همین منظور با صرف ١۰ دقیقه از زمان ارزشمندتان، با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

 نکات کلیدی در رابطه هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان، یکی از چالش‌هایی است که نه تنها با صدای اعتراض شهروندان بریتانیایی همراه بوده‌است، بلکه یکی از معضلات و مشکلات دانشجویان بین‌المللی است، به طوری که چه دانشجویان تبعه داخلی و چه International students مجبورا که به طور سالانه ۹۲۵۰ پوند که معادل ۱۳,۰۵۰ دلار آمریکا است، بابت شهریه دانشگاه پرداخت کنند. این مسئله که  هزینه تحصیل در انگلیس آیا در چند سال آینده جبران خواهد شد و اینکه آیا آموزش و فراگیری در کالج های این کشور، ارزش تقبل شهریه های نجومی را دارد یا اشتباه غیرقابل جبرانی به شمار می آید؟ تصمیم گیری با شما است!

میزان هزینه تحصیل در انگلیس به پوند

نرخ هزینه تحصیل در انگلیس به واحد پوند برای دانشجویان اتباع خارجی یکسان نبوده و نمی‌توان با قطعیت کامل، شهریه هر ترم را مشخص کرد؛ در واقع طبق آمار بدست آمده در این رابطه، تعرفه دانشگاه برای International students، ١۰ هزار پوند، معادل ۱۴,۱۳۰ دلار آمریکا است، شروع شده و به ۳۸ هزار پوند که برابر با ۵۳,۷۰۰ Dollar ایالت متحده تعیین شده، البته هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید؛ است.

اگر متقاضی و علاقه مند به رشته‌های علوم‌انسانی و همین‌طور  شاخه علوم‌اجتماعی هستید، این خبر را خوب را به شما می‌دهیم که هزینه تحصیل در انگلیس در این حوزه‌ها بسیار مقرون به صرفه تر از فیلدهای آزمایشگاهی و درمانی است، پس نگران تعرفه‌های دانشگاه نباشید.

البته در رابطه با هزینه تحصیل در انگلیس، پارامتر‌های دیگری هم دخیل هستند که باید آنها را هم درنظر بگیرید؛ چراکه نه تنها مهاجران خارجی بلکه خود شهروندان بریتانیایی هم از تعرفه‌های نجومی ناراضی هستند و به خصوص ساکنان لندن که از قیمت‌های سربه فلک کشیده زندگی در این شهر گله‎مند هستند، اما به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان طبق برآوردهای بعمل آمده ۲۲,۲۰۰ پوند بوده که معادل ۳۱,۳۸۰ دلار آمریکا است.

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

انگلستان به طور کلی در تمامی سطوح آموزشی به دلیل برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز در این حوزه، با متقاضیان زیادی مواجه شده‌است که تحصیل در مدارس آن یکی از این موارد است. گذشته از اینکه آموزش در بریتانیا سطح رو به رشدی دارد، یکی از مزایای کسب علم در این کشور، آموزش به زبان‌انگلیسی است، چراکه یکی از مشکلات دانشجویان بین‌المللی عدم تسلط به زبان محلی کشوری است که از دانشگاه آن پذیرش گرفته‌اند، به طورمثال بیشتر دانشگاه‌های اسپانیا یا فرانسه به زبان Spanish و French تدریس می‌کنند.

طبق قوانین دولت انگلستان، تمامی شهروندان این کشور، از سن ۵ الی ١۸ سالگی مشمول تحصیل اجباری میشوند. شروع کرس آموزشی از مقطع دبستان شروع می‌شود و تا سطح دبیرستان طول خواهد کشید. دانش آموزان برای ورود به secondary  school باید از یکسری امتحانات با موفقیت عبور کنند که آزمون ١١-plus یکی از آن موارد است.

هزینه تحصیل در انگلیس: مدارس آموزشی

اگر تصمیم داریدکه فرزندتان در مدارس انگلستان دوره آموزشی خود را طی کند، لازم است که از تعرفه و نرخ آن آگاهی پیدا کنید.         طبق قانون سیستم آموزشی این کشور، هزینه تحصیل در مدارس انگلستان برای شهروندان انگلیسی و دانش آموزانی که از مهاجران          بین‌المللی هستند، یکسان در نظر گرفته نشده‌است؛ در واقع تعرفه آموزش در مقطع دبستان و دبیرستان برای تبعه داخلی به طور سالانه بین ۵ الی ۶ هزار پوند در نظر گرفته شده‌است و دانش آموزان مهاجر ملزم به پرداخت تعرفه ای با مبلغ ١۵ Pound thousand در یک سال تحصیلی هستند. برای کسب اطلاع بیشتر شما عزیزان در این رابطه به مطلب ذیل توجه کنید:

٣۲٦۵٠-۲۸۲۰۰ پوند            The American school in London
۲٣,١٠٠پوندLimespring school  
۲١,٣۸۷پوندKey House school  
١٩,١۷۰پوندHampton School  
٢۶٣٠٠-١٩۰۰۰پوندInternational School of London  
١۸,۳۸٤پوندCity of London School for Girls  
١٩٣٣۵-١۸١۵٠پوندNorth Bridge House Senior School  
٩۷۷,١۷پوند Emanuel School  
۷٠٠٠-۳۵٠٠٠پوندBrentwood School  

هزینه تحصیل در انگلیس٢۰٢١

هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی برای دانشجویان اتباع خارجی به طور تقریبی ۳٠٠٠٠-١۰۰۰۰پوند درنظر گرفته شده است، همچنین اگر قصد پذیرش در دوره کارشناسی‌ارشد و دکترا دارید, به این منظور شما باید به طور سالانه مبلغ ١٣۰۰۰-١٠٠٠٠پوند پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در انگلیس اغلب مورد بحث و جنجال بوده‌است. در سال اخیر، تعرفه شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی به خصوص در حوزه‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی و همین طور بالینی به طور قابل توجهی افزایش یافته ‌است.

شاید درنگاه اول اینطور بنظر برسد که هزینه تحصیل در انگلیس بسیار نجومی باشد، اما این نکته را هم در نظر داشته‌باشید که طول مدت تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان در مقایسه با موسسات آموزش عالی در کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی، اکثرا کمتراست.

٢۰۰۰۰ الی١٠٠٠٠پوند در سالمقطع کارشناسی
٢۰۰۰۰ الی١٠٠٠٠پوند در سالمقطع کارشناسی ارشد
٢٤۰۰۰ الی ١۵٠٠٠پوند در سالمقطع دکترا

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان

برای پذیرش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های انگلستان، تنها از طریق آزمون می‌توانید اقدام به درخواست کنید و ضمن اینکه، ارائه مدرک زبان به کالج مربوطه ضروری است و تنها در صورتی می‌توانید از بورسیه تحصیلی برخوردار شوید که شرایط لازم را برخوردار باشید.                                 مدت تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی انگلستان، به طور معمول ۵ سال در نظر گرفته شده‌است.

شهریه کالج پزشکی برای شهروندان انگلیسی و اروپایی‌ها ٩,٢۵۰ پوند که معادل ١۳۵۰۵٠دلار آمریکا در سال بوده و همین طور هزینه تحصیل در انگلیس دراین حوزه برای دانشجویان بین‌المللی Pound٣۸۰۰۰ به طور سالیانه است.

برخی از دانشگاه‌های انگلیس برای جذب و پذیرش دانشجو از میان متقاضیان بین‌المللی، اقدام به مصاحبه می‌کنندکه این مصاحبه در رابطه با یکسری از موارد بوده که در ذیل به اشاره می‌شود:

  • سابقه تحصیلی دانشجو که آیا شرایط لازم برای پذیرش و تحصیل در کالج‌های پزشکی انگلیس را برخوردار است یا خیر؛
  • بررسی سابقه شغلی که آیا در حوزه پزشکی دانشجو، مهارت و تجربه‌ای را داشته‌است یا خیر؛
  • بررسی اطلاعات تخصصی در حوزه پزشکی، یکی دیگر از موارد مورد توجه است که در مصاحبه به آن پرداخته می‌شود؛
  • آیا دانشجو از هدف و انگیزه لازم برای تحصیل در حوزه پزشکی برخوردار است؛
  • و اما مصاحبه در رابطه بیوگرافی دانشجو از دیگر مواردی است که در خصوص آن سوال می‌شود.

هزینه ویزای تحصیلی در انگلیس

هزینه ویزای تحصیلی در انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی، ٣٤٨پوند تعیین شده است و همین طور برای تمدید روادید خود باید مبلغ  Pound۴۷۵  درنظر گرفته شده که باید به دولت بریتانیا پرداخت کنند.

سخن آخر

هزینه تحصیل در انگلیس با توجه اینکه کالج‌ها و موسسات آموزشی آن در سطح کلاس جهانی هستند، به استثناء شهروندان بریتانیایی، قاعدتا برای دانشجویان بین‌المللی رایگان نیست، تنها در صورتی اتباع خارجی از پرداخت شهریه معاف می‌شوند که توسط دانشگاه یا دولت بورسیه شده‌باشند. اگر به دنبال محاسبه هزینه تحصیل درانگلستان به تومان هستید، از این نکته غافل نشوید که با توجه به این مسئله که واحد پولی کشور ایران دائما در حال تغییر و نوسانات است، لذا بهتر که از این کار منصرف شوید، چرا که ممکن است در محاسبات خود دچار اشتباه شوید.

در این مقاله ما به طور خلاصه و جهت ایجاد یک بینش کلی در رابطه هزینه تحصیل در انگلیس صحبت کردیم. چنانچه هنوز مسئله‌ای ذهن را درگیر کرده‌است و هنوز در مورد نکته‌ای دچار ابهام هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاورین ما در موسسه آباد آزاد آرام تماس حاصل کنید و ضمن اینکه شما سروران گرامی می‌توانید که از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم