شرایط، معایب و مزایا زندگی در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای اروپا محسوب می‌شود که دولت آن به دلیل توانایی بالا در مدیریت اقتصاد و جلوگیری از رکود، توانسته بالاترین سطح زندگی و رفاه کامل را برای مردمان این کشور فراهم سازد و در میان کشورهایی نظیر ایالات‌متحده آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس و استرالیا در جایگاه بسیار بالایی از نظر رتبه‌بندی برترین کشورهای دنیا،قرار داشته و کشورهای درحال‌توسعه از تمامی شیوه مدیریتی دولت انگلستان، الگوبرداری می‌کنند.

در دهه‌های اخیر شرایطی همانند دستمزد بالا و تحصیل در بهترین شرایط ممکن باعث شده تا انگلستان به یکی از اهداف اصلی مهاجرین تبدیل شود و برای داشتن یک زندگی آرام، این سرزمین را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. همین دلایل باعث شده‌اند تا نظر مهاجران از سراسر دنیا به این کشور جلب شود و بخواهند اطلاعات مفیدی را درباره شرایط زندگی در انگلیس جمع‌آوری کنند به همین منظور کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی استادی پلن، این مقاله را برای آشنایی شما با شرایط، مزایا و معایب زندگی در انگلستان، منتشر کرده‌اند.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما هستید متشکریم.

خصوصیات کشور انگلستان

قبل از اینکه به بررسی شرایط زندگی در انگلستان و همچنین مزایا و معایب زندگی در این کشور بپردازیم لازم است شما را با خصوصیات کلی کشور، آشنا کنیم:

  • واحد پولی کشور انگلستان پوند نام دارد و یکی از با ارزش‌ترین ارزهای جهان محسوب می‌شود؛ همین ویژگی باعث شده تا درآمد افراد در این کشور در سطح بالایی قرارگرفته و شرایط زندگی در انگلیس مورد تائید مهاجرین واقع شود؛
  • زبان رسمی مردمان این سرزمین، انگلیسی نام دارد. لازم به ذکر است که اکثر جمعیت این کشور با لهجه بریتانیایی (British) با یکدیگر سخن می‌گویند و برای اینکه با شرایط زندگی در انگلیس تطابق پیدا کنید می‌توانید به راحتی نسبت به زبان‌های دیگر، انگلیسی را فراگیرید و در طول زمان به لهجه بریتانیایی نیز، مسلط شوید؛
  • پایتخت کشور انگلیس، شهر زیبای لندن است که در این مقاله به بررسی شرایط زندگی در لندن نیز، خواهیم پرداخت.

نگاهی کلی به شرایط زندگی در انگلستان

همان‌گونه که گفته شد، کشور انگلستان به دلیل اینکه یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان‌ به شمار می‌آید مقصد بسیاری از مهاجرین است که می‌خواهند کیفیت زندگی بهتری را نسبت به کشور مبدأ خود تجربه کنند.

تنوع نژادی در این کشور بالا است و به دلیل سطح فرهنگ بسیار عالی این کشور سبب شده تا به نژاد های مختلف از سراسر دنیا احترام بگذارند و با دیدن این نوع طرز برخورد شایسته، نسبت به انتخاب این سرزمین به عنوان هدف مهاجرتی خود، خوشنود باشید و شرایط زندگی در انگلستان مطابق میلتان واقع شود.

کشور انگلیس به علت غنی بودن در داشتن مناطق بکر و سرسبز و همچنین توسعه شهرها از نظر تکنولوژی، توانسته به یک مقصد که مورد پسند همگان است؛ تبدیل شود. اگر به دنبال هیجان شهری هستید و چه آرامش و زندگی در اطراف شهر،این گزینه می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ همین خصوصیات در تنوع سبک زندگی، باعث شده تا شرایط زندگی در انگلیس مطابق میل سلیقه‌های مختلف قرار گیرد.

خدمات درمانی

یکی از عواملی که شرایط زندگی در انگلیس را تحت تاثیر قرار داده و باعث بهبود آن شده، نقش پررنگ سیستم درمان در این کشور است. همان‌گونه که می‌دانیم، کشور انگلیس مجهز به پیشرفته ترین بیمارستان‌ها که نظیر آن ها در جهان اندک است را در خود جای‌داده و گروهی از پزشکان مجرب و متخصص در مراکز درمانی این کشور مشغول به فعالیت هستند.

با توجه به اینکه خدمات پزشکی در کشور انگلیس گران‌قیمت هستند، اما وزارت بهداشت این کشور برنامه‌ای را با نام NHS (National Health Service) در سال ۱۹۴۸ در تمامی سطح کشور راه‌اندازی کرد. هدف از این برنامه این بود که تمامی افراد بتوانند به صورت رایگان تنها با پرداخت مقدار معینی مالیات، خدمات درمانی را در هر زمانی، دریافت کنند.

البته لازم به ذکر است که طبق قوانین کشور انگلستان، هزینه درمان برای افرادی که اقامت موقت این کشور را دارند رایگان است، اما اگر بتوانند اقامت دائم را از دولت دریافت نمایند لازم است برای دریافت خدمات درمانی رایگان در برنامه NHS نام‌نویسی کنند. همین موضوع سبب شده تا شرایط زندگی در انگلیس برای افراد غیربومی بسیار مطلوب باشد و با فرد مهاجر همانند شهروند عادی رفتار شود.

کار در انگلستان

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود فرد مهاجر بتواند با کسب درامد مناسب، شرایط زندگی در انگلستان را برای خود و خانواده تا حد قابل قبولی بهبود ببخشد، نیاز به کار است.

پیدا کردن شغل در انگلستان کمی نیاز به صبر و تلاش دارد و همچنین داشتن تخصصی که نیروی کار آن در این کشور با کمبود مواجه است. این مورد می‌تواند به طور هم‌زمان به مزایا و معایب زندگی در انگلستان تبدیل شود.

همان‌گونه که میدانید یکی از راه‌های دریافت اقامت یک کشور، درخواست مهاجرت کاری نام دارد. شما برای کسب این نوع اقامت، لازم است تا از سمت یک کارفرما که اقامت دائم کشور انگلیس را دارد یا شهروند بومی آنجا است، یک پیشنهاد کاری دریافت نمایید. به طور میانگین، دستمزد شغل‌های این کشور متناسب با شغلی که به آن مشغول می‌شوید به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، بالاتر هستند و شما می‌توانید شرایط زندگی در انگلستان را در بهترین شرایط تجربه نمایید.

مزایا و معایب زندگی در انگلستان

با توجه به اینکه تمامی کشورهای دنیا معایب و مزایای خاص به خود را دارند به همین جهت در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب زندگی در انگلستان خواهیم پرداخت که در دو بخش برای شما ارائه شده است.

مزایا زندگی در انگلستان

در این بخش از مقاله به بررسی مزایا زندگی در انگلستان خواهیم پرداخت.

دلایل مثبت زیادی وجود دارد که انگلستان را از بقیه کشورهای مهاجرتی متمایز کرده است. به همین جهت، برای آشنایی هرچه بیشتر شما موارد مهم و کلیدی که نقش زیادی در شرایط زندگی در انگلیس را دارند را خدمتتان شرح خواهیم داد.

۱. قیمت مسکن

همان‌گونه که می‌دانید شرایط زندگی در لندن از نظر قیمت خرید خانه به صرفه نیست اما می‌توان در دیگر شهرهای کشور انگلیس همانند چارلتون، بیرمنگام و برایتون، خانه‌های مناسب و اقتصادی بسیار زیبایی با کمتر از   ۴۰۰ هزار دلار، پیدا کرد و این مقدار، نسبت به خدماتی که دریافت می‌کنید و سطح زندگی که در این کشور دارید بسیار به صرفه است؛ همین موضوع می‌تواند به یکی از مزایای زندگی در انگلیس تبدیل شود.

۲. آب‌وهوا

این مورد را می‌توان به عنوان یکی از مزایا زندگی در انگلستان نام برد. به دلیل اینکه این کشور در ناحیه خوش آب‌وهوا و بارانی قاره اروپا واقع‌شده و در چهارفصل این کشور، شرایط آب و هوایی متفاوت و مطلوبی را شاهد هستید. می‌توان گفت اکثر روزهای این کشور بارانی است و شما تجربه فوق‌العاده جذابی را در این کشور خواهید داشت.

۳. مکان‌های دیدنی جذاب

یکی دیگر از مزایای زندگی در انگلستان داشتن مکان‌های تاریخی و گردشگری جذاب و مهیج است.

هنگامی‌که در این کشور مشغول تحصیل یا کار هستید می‌توانید در اوقات فراغت خود در روزهای تعطیل، یک سر به مکان‌های بسیار جذاب کشور انگلستان نظیر کاخ‌ها، موزه‌ها و پارک‌های سرسبز بزنید.

معایب زندگی در انگلستان

۱. هزینه زندگی

همان‌گونه که بالاتر اشاره کردیم با توجه به اینکه هزینه مسکن در برخی از شهرهای انگلستان به نسبت اقتصادی‌اند، اما هزینه و شرایط زندگی در لندن از نظر مالی، بسیار بالاتر است و به تمکن مالی قابل‌توجهی نیاز دارید. به این خاطر که این مرکز کشور، قشر مرفه نشین جامعه انگلیس را در بر می‌گیرد باعث شده تا ساختمان‌سازی سمت‌وسوی اشرافی به خود بگیرد و شرایط زندگی بسیار باکیفیتی ارائه شود، همین موضوع سبب شده تا زندگی در لندن و شهرهای اصلی کشور یکی از معایب زندگی در انگلستان برای مهاجرین در نظر گرفته شود.

۲. افزایش درخواست کار

کار کردن یکی از عوامل اصلی در مهاجرت است زیرا با پیدا کردن کار مناسب می‌توانید شرایط زندگی در انگلیس را برای خود و خانواده بهبود دهید اما با افزایش درخواست کار از سوی مهاجرین این مورد به یکی از معایب زندگی در انگلستان تبدیل شده است؛ زیرا باعث می‌شود تعداد متقاضیان به کار بیشتر شده و معیارهای گزینش این افراد دشوارتر شود.

۳. ازدحام و شلوغی

موضوع دیگری که به یکی از معایب زندگی در انگلستان تبدیل شده است، بحث افزایش تراکم جمعیتی است.

برای شرح این موضوع لازم است بگوییم افزایش جمعیت مهاجرین باعث شده تا شهرهای این کشور شلوغ شده و با افزایش درخواست کالا، هزینه‌های صرف شده در این مورد افزایش یابد. همچنین این مورد سبب می‌شود تا در سیستم حمل‌ونقل عمومی در روزهای کاری شاهد ازدحام جمعیت باشیم و زمینه ترافیک سنگین در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور را فراهم می‌سازد.

سخن آخر

در کل، می‌توان گفت که کشور انگلیس در ارائه برترین کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. همان‌گونه که خواندیم، متوجه شدیم که برای مدیریت شرایط زندگی در لندن نیازمند بودجه مالی قابل‌توجهی هستیم اما می‌توان در این کشور شهرها و مناطق اقتصادی و به‌صرفه‌تری را پیدا کرد و در بهترین شرایط اقتصادی به تحصیل و کار، مشغول شد.

در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی استادی پلن تهیه شده بود، تلاش کردیم تا شما را با شرایط، مزایا و معایب زندگی در انگلستان آشنا کنیم. همچنین درصورتی‌که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور انگلستان هستید می‌توانید با مراجعه به سایت موضوعات مختلفی از این کشور را مطالعه کرده و دانسته‌های خود را افزایش دهید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان
موسسه مهاجرتی بین المللی پهنه بیکران علم